دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

کاندوم و مزایای بهداشتی استفاده از کاندوم

مزایای بهداشتی استفاده از کاندوم بر کسی پوشیده نیست. جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی، رعایت بهداشت جنسی، جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه‌ی رحم به علت مسدود کردن انتقالHPV ، جلوگیری از بارداری ناخواسته و دلایل شخصی زوجین، از مهمترین علل استفاده از کاندوم می‌باشد.

 

مطلب پیشنهادی وب سایت دکتر فاطمه نعمت اللهی: علائم و درمان انواع بیماری های مقاربتی

 

کاندوم ، پوششی است مثل دستکش . کاندوم آلت را می‌پوشاند، همانطوری که دستکش دست را. کاندوم‌ها معمولا از جنس لاستیک نازک یا مواد شبه لاستیک تهیه می‌شوند. کاندوم‌های امروزی بصورت استوانه‌ای است که در انتهای بسته آن، محفظه کوچکی به شکل سرپستانک ، برای تجمع مایع منی‌، وجود دارد. کاندوم‌های موجود در بازار درجه بندی و اندازه معلوم ندارد و بیشتر آنها اندکی از اندازه متوسط آلت تناسلی برخاسته (۱۵ سانتیمتر طول و ۳/ ۵ سانتیمتر قطر) بزرگتر است. نوعی از کاپوت که فقط کلاهک آلت را می‌پوشاند نیز وجود دارد و اصطلاح کاپوت ( Capot) برای این نوع بخصوص بکار می رود. کاندوم تنها وسیله مطمئنی است که می‌توان آنرا به تعداد دلخواه از داروخانه‌ها و فروشندگان دیگر تهیه کرد. کاندوم را نباید به مدت طولانی بی‌مصرف نگهداشت و نباید آنرا در معرض تابش نور خورشید قرار داد. نزدیکی با کاپوت بیش از تمام روش های دیگر در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به آنکه روشی کاملا مؤثر است (نسبت بارداری در حدود ۷ ) و عوارض و خطراتی نیز ندارد، می‌توان آنرا از جمله عاقلانه‌ترین روش‌های جلوگیری از بارداری دانست. بیشتر بارداری‌هایی که در ضمن استفاده از کاندوم رخ می‌دهد مربوط به سوراخ بودن آن یا بکار بردن نادرست آن است.

 

استفاده از کاندوم قبل از رابطه جنسی :

لازم است پس از رابطه جنسی دهانی و پیش از بکار بردن کاندوم برای رابطه مهبلی، از وجود هرگونه سوراخ در آن مطمئن شد.

 

مطلب پیشنهادی وب سایت دکتر فاطمه نعمت اللهی: از طریق رابطه جنسی دهانی چه بیماری های مقاربتی منتقل می‌شود؟

 

همیشه موقع خرید، به تاریخ مصرف آن و کیفیت محصول دقت کنید و هنگام استفاده، به شکل و شمایل آن توجه کنید. اگر زمان آمیزش شما طولانی شد، کاندوم را تعویض کنید چون اشیاء تیز مثل ناخن ، کفش و … آن را سوراخ خواهد کرد. بهتر است کاندوم، از آغاز نزدیکی با شریک جنسی بر آلت پوشانیده شود و پوشانیدن آنرا، زن به کمک مرد به عهده بگیرد .پس از پوشیدن هم، باید آنچنان بر آلت استوار گردد که در هیچ جا چین خوردگی نداشته باشد. از آنجا که خشکی کاندوم‌های ارزان قیمت، ممکن است مخاط مهبل زن را بیازارد، بجاست که مقداری ماده چرب کننده، بر سطح بیرونی آن مالیده شود. غالبا هنگامی که زن و شوهری مدتی از این روش برای جلوگیری از حاملگی ناخواسته استفاده کردند، دیگر حاضر به پذیرفتن روش های دیگر نیستند.

 

مخالفان استفاده از کاندوم چه می‌گویند؟

مهمترین عیبی که سبب می‌شود برخی استفاده از روش های دیگر را بر استفاده از کاندوم ترجیح دهند، کم شدن لذت جنسی حاصل از نزدیکی با کاندوم است؛ زیرا که در این هنگام پوست آلت مستقیما با بدن و مهبل زن تماس ندارد و بویژه اگر کاندوم ضخیم باشد، حس مطبوع حاصل از تماس آلت با لُب‌ها ، مهبل و عمق واژن به کلی از بین می‌رود. برخی از مردان استفاده از کاندوم را با ناراحتی تحمل میکنند و بعضی بر این عقیده‌اند که کاندوم در رابطه جنسی لذتی ندارد یا انسان در نزدیکی با همسرش کاندوم لازم ندارد! مانند خانم‌هایی که جوراب زنانه توری نمی‌پوشند.

نکته : گاه زنان بیمار و وسواسی ، از شوهران خود می‌خواهند که دو کاندوم روی یکدیگر بپوشند و این دیگر برای مرد قابل تحمل نیست … از این گذشته لذتی را که نصیب زن می‌شود نیز به شدت کاهش می‌دهد. برای رفع این عیب بهتر است از کاندوم‌های نازک استفاده شود و سطح درونی آن نیز با ماده‌ای روغنی چرب شود تا کاملا بر پوست آلت بچسبد .

 

استفاده از کاندوم در مبتلایان به انزال زودرس :

کاهش تحریک پذیری آلت در اثر استفاده از کاندوم در مبتلایان به انزال زودرس به عنوان یکی از مزیت‌های آن شناخته می‌شود. استفاده از کاندوم در مواردی که ناتوانی جنسی نسبی در کار است صلاح نیست و این وسیله ممکن است نعوظی را که به دشواری حاصل گردیده است از بین ببرد و در مرد حالت عصبی و تندخویی ایجاد کند. از عوارضی که کاپوت در زن ایجاد میکند آماس کاپوتی مهبل است که معمولا در اثر حساسیت به پودر تالک که برای خشک ماندن کاپوت بر آن ریخته می‌شود، ایجاد می‌گردد.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا