دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

لیزردرمانی در زنان

لیزر درمانی (گاهی اوقات به نام لیزر Ablation) درمانی است که برای از بین بردن سلول های غیر طبیعی دهانه رحم استفاده می شود تا سلول های طبیعی بتوانند در جای خود رشد کنند. این در یک بیمارستان سرپایی بیمارستان یا مطب، با استفاده از بیحسی موضعی انجام می شود. اکثر زنان فقط یک جلسه احتیاج به درمان دارند. قبل از لیزر درمانی استفاده از بیوپسی (نمونه ای از پوست) یا پاپ اسمیرلازم است.  لیزر درمانی تحت بی حسی موضعی، پرتو لیزر روی ناحیه های غیر طبیعی دهانه رحم تابانده میشود و سلول ها نابود می شوند. در طول درمان ممکن است بوی کمی سوختگی از لیزر وجود داشته باشد.

ما از زنان درباره تجربیات خود در مورد لیزر درمانی خواسته ایم. بسیاری از آنها گفتند که دردناک نیست، فقط کمی آزار دهنده است.

چندین زن مصاحبه شونده پس از درمان، گفتند که دوره نقاهت کوتاه مدتی داشتند . اکثر زنان پس از لیزر درمانی، کمی خونریزی داشتد. بعضی ها گفتند که این مدت چند روزه مثل یک دوره قاعدگی طبیعی بود.

درمان تقریبا همیشه 100 درصد موفقیت آمیز است. اکثر زنان بعد از درمان خود عوارض جانبی طولانی مدت را تجربه نمی کنند.. مطالعات نشان داده است که لیزردرمانی بر باروری، حاملگی یا زایمان تاثیر نمی گذارد. زنانی که درمان های عمیق تری مانند بیوپسی کوچک دارند، احتمال بروز تنگ شدن کانال سرویسکس یا عدم صلاحیت (عدم توانایی رحم برای نگهداری حاملگی تا زمان کامل) افزایش می یابد.  اثرات لیزر درمانی، انعقاد سرد و کریوتراپی بر باروری، حاملگی و زایمان به خوبی مستند نشده است.

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا