دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

حاملگی پوچ

حاملگی پوچ چیست؟

حاملگی پوچ (که به عنوان "بارداری بدون جنین" نامیده می شود) اتفاق می افتد زمانی که یک تخمک بالغ خود را به دیواره رحم متصل می کند، اما جنین تشکیل نمی شود. سلول ها به شکل کیسه بارداری شکل می‌گیرند، اما جنین داخل کیسه بارداری وجود ندارد. حاملکی پوچ در سه ماهه اول، اغلب قبل از اینکه خانم ها بدانند باردارند، رخ می دهد . معمولا سطح بالای اختلالات کروموزوم به طور طبیعی سبب نتیجه ندادن بارداری می‌شود.

یکی از اولین چیزهایی که در صورت تشخیص بارداری پوچ باید بدانید این است که بارداری شما از دست رفته است. به خودتان فرصت و اجازه کنار آمدن با این قضیه را بدهید. این یک نوع سقط جنین است و شما می‌توانید با یادگیری بیشتر در مورد  سقط جنین، خود را در این مرحله کمک کنید.

چگونه می توانم بدانم که آیا حاملگی پوچ داشتم یا دارم؟

حاملگی پوچ می تواند در اوایل بارداری رخ دهد، قبل از اینکه اکثر زنان حتی بدانند که حامله هستند. ممکن است نشانه هایی از بارداری مانند یک دوره پریود نشدن یا عقب افتادن قاعدگی و حتی بی بی چک و آزمایش خون مثبت داشته باشید. بسیاری از زنان معتقدند که حاملگی آنها در مسیری است که سطح hCG آنها افزایش می‌یابد.

جفت می تواند رشد کند و بدون داشتن جنین برای مدت کوتاهی خود را حفظ کند و هورمون های بارداری همچنان افزایش می یابد، که باعث می شود زن باور داشته باشد که هنوز باردار است. تشخیص معمولا انجام نمی شود تا زمانی که سونوگرافی نشاندهنده یک رحم خالی یا یک کیسه بارداری خالی باشد. ممکن است که شما دچار گرفتگی جزئی شکم و یا لکه بینی یا خونریزی شوید.

چه چیزی باعث بارداری پوچ می شود؟

بارداری پوچ دلیل 50٪ سقط‌های جنین در سه ماهه اول می شود و معمولا به دلیل اختلالات کروموزومی است. بدن زن کروموزوم غیر طبیعی را در یک جنین تشخیص می‌دهد و به طور طبیعی تلاش نمی‌کند بارداری را ادامه دهد، زیرا جنین سالم نخواهد بود. این می تواند ناشی از تقسیم غیر طبیعی سلول یا کیفیت پایین اسپرم یا تخمک باشد.

آیا باید یکD & C  (کورتاژ) داشته باشم یا منتظر یک سقط جنین طبیعی باشم؟

تصمیم نهایی این کار با خودتان است. اکثر پزشکان D & C  (کورتاژ) را برای از اتمام بارداری اولیه توصیه نمی کنند. اکثرا بر این باورند که بدن یک زن خود قادر به دفع بافت اضافه است و نیازی به روش جراحی تهاجمی با خطر عوارض وجود ندارد.

با این حال، اگر شما در حال برنامه ریزی برای داشتن یک متخصص بافت شناسی هستید تا علت سقط جنین را تعیین کنیدD & C  (کورتاژ)، مفید خواهد بود. برخی از زنان احساس می کنند که روش D & C از نظر ذهنی و جسمی به خاتمه یافتن بارداری کمک می کند. برخی دیگر احساس می کنند که D & C  روش تهاجمی است که می تواند باعث آسیب بیشتر شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه می توان مانع حاملگی پوچ شد؟

متأسفانه، در اکثر حاملگی های پوچ ممکن نیست. در برخی از زوج ها اگر سقط های زودرس متعدد رخ دهد، باید آزمایش ژنتیکی انجام دهند. بارداری پوچ اغلب یک بار اتفاق می افتد و به ندرت در یک خانم بیش از یک بار نجربه کند. اکثر پزشکان توصیه می کنند که زوجین حداقل 1-3 دوره سیکل قاعدگی صحیح را صبر کنند تا از هرگونه سقط مجدد جلوگیری شود.

در ادامه خواهید خواند:

.علائم، خطرات و راه‌های درمان حاملگی مولار

.تعریف حاملگی پرخطر

.حاملگی خارج از رحم

.علت تشکیل نشدن ساک حاملگی

.عوارض حاملگی چندقلویی

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا