دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

اپلیکیشن های باروری

کوشش برای باردار شدن میتواند یکی از استرس‌زاترین برهههای زندگی باشد. هر دو هفته انتظار پس از بارداری بالقوه میتواند به درازی یک عمر به نظر برسد و وقتی نتیجۀ تست منفی از آب درمیآید این میتواند غیر قابل تحمل باشد. در هر حال، گزینههایی برای کمک به این فرآیند هست، و اپلیکیشنهای تلفن‌های هوشمند میتوانند در شناسایی بهترین اوقات باروری شما در طول ماه کمک کننده باشند.

بارداری نتیجۀ فرآیندی است که دارای تعدادی از مراحل است. وجود مشکلاتی در هر یک از این مراحل یا بسیاری از آنها میتواند به ناباروری منجر شود.

ناباروری، شایع است. در ایالات متحد آمریکا در حدود 6 درصد زنان متأهل در سنین بین 15 تا 44 سال در زمینۀ باردار شدن پس از یک سال تلاش در مسیر بارداری ناموفق دچار مشکل هستند. بر مبنای برخی عوامل دکترها ممکن است درمان ناباروری را با استفاده از دارو، تلقیح داخل رحمی (IUI)، و فناوریهای کمک به باروری مثل لقاح مصنوعی (IVF) توصیه کنند.

وقتی صحبت بارداری به میان می‌آید، زمانبندی همه چیز است. فقدان ارتباط جنسی منظم یا داشتن عادت ماهانۀ نامنظم میتواند زمان وقوع حاملگی را به تأخیر بیندازد. اپلیکیشنهای باروری که بهترین زمان ممکن برای حامله شدن را محاسبه میکنند میتوانند مقداری سرگرمی ر ا به موضوع بچهدار شدن اضافه کنند.

ادیتورهای "اخبار پزشکی امروز" اپلیکیشنهای باروری متعددی را برای معرفی ده مورد از بهترینهای آنها مرور کردهاند.

Glow

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

"اپلیکیشنی برای باروری و بیشتر از آن"، هدف این اپلیکیشن نشان دادن سلامت از طریق دادهها و نیرومند ساختن افراد از طریق ارائۀ اطلاعات در مورد جسم آنان است.

low دارای یک رابط کاربری زیبا و پیچیده است که باروری و تخمکگذاری را برای کمک به بهبود بهداشت تولید مثل ردیابی میکند. Glowپریودهای شما، چهل علامت حیاتی سلامت، خلق و خو، فعالیت جنسی و داروهای مصرفی شما را ثبت و ضبط و در نمودارهای چشمنواز عرضه می‌کند. این اپلیکیشن همچنین برای کمک به انتخاب باروری از طریق IVF یا IUI طراحی شده است.

در زمان ثبت نام، شما میتوانید یکی از سه مسیر موجود را بسته به اینکه قصد بارداری دارید یا قصد اجتناب از آن را، و یا اینکه کاربر مرد هستید، انتخاب کنید. در واقع، Glow ادعا دارد که تنها اپلیکیشنی است که باروری در مردان را نیز ردیابی میکند. Glow یک برنامه برای آینده جهت تقسیم مسیر با همسرتان در اختیار شما قرار میدهد.

 

Ovia Fertility

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Ovia Fertility یک خانواده متشکل از سه پلاتفرم است که باروری، بارداری و فرزندداری را پوشش میدهد. این اپلیکیشن باروری چندوجهی شاخصهای کلیدی سلامت نظیر بافت مایع رحمی و شاخصهای خلقی را برای پیش‌بینی چشمانداز باروری شما جمعآوری میکند.

در کنار کار به عنوان تقویم و محاسبه‌گر تخمکگذاری، این اپلیکیشن مقالات کارشناسی در مورد لقاح و باروری در اختیار کاربر قرار میدهد، برای افرادی که دچار پریودهای نامنظم هستند اطلاعات کمکی و پیشبینانه ارائه میدهد و حتی گزینهای خاص برای افرادی دارد که تمایلی به لقاح ندارند.

رابط Ovia Fertility انتخاب اول "اخبار پزشکی امروز" از نظر طراحی، استیل و سهولت کاربری است. رنگها و آیکون‌ها با سلیقه انتخاب شدهاند، و در بخش "خانه" داشبورد واضحی دارد که به طور مدام نمرۀ باروری شما، روز شروع عادت ماهانه و تعداد روزهای باقی مانده تا انجام تست بارداری را اعلام میکند.

Clue

اندروید: رایگان

آیفون: ریگان

Clue در صدر نمودار ما برای سهولت استفاده، شفافیت، و اپلیکیشن دوستدار باروری در کل مجموعه است. با داشتن آیکونهای بزرگ، برجسته و رنگی این اپلیکیشن نقشه‌ریزی برای باروری را سریع و سرگرم کننده جلوه می‌دهد. Clue با فاصلۀ زیاد از رقبا در زمینۀ ورود دادهها، سریعترین اپلیکیشنی است که ما مرور کرده‌ایم.

این اپلیکیشن اطلاعات دقیق در مورد چرخۀ عادت ماهانه ارائه میدهد و با عرضۀ رفرنس‌های علمی این روند را تکمیل میکند. Clue میگوید، "داشتن ارتباط با فناوری موبایل آیندۀ سلامت زنانه است."

وقتی شما دادهها را وارد میکنید، یک الگوریتم بر مبنای دادهها ایجاد می‌شود، که به این معنی است که هر قدر شما بیشتر از اپلیکیشن استفاده کنید، اپلیکیشن شما هوشمندتر عمل خواهد کرد. Clue بسیاری دسته‌بندی‌های ساده برای ردیابی سلامت شما شامل ترسیم نمودار پریود شما، PMS، خلق و حالت، ترشحات دهانۀ رحم، فعالیت جنسی، و یادداشتهای شخصی ارائه میدهد. گزینههای پیگیری قابل اضافه کردن، از کار انداختن و سفارشی کردن هستند.

Kindara

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

مأموریت Kindara این است که به زنان این قدرت را بدهد که به بهترین شکل زندگی کنند، سلامت خود را بهینه نمایند، جسم خود را درک کنند، و مسیر باروری خود را از طریق ایجاد ابزارها و دانشی که مورد نیاز است زیر کنترل نگه دارند. Kindara میگوید: "چه شما نوآموز باشید چه کارشناس، ما برای حمایت شما آمده‌ایم."

دانایی، قدرت است. چه شما خواهان بارداری باشید، یا خواهان اجتناب از بارداری، یا صاف و ساده قصد پیگیری چرخۀ عادت ماهانۀ خود را به طور دقیق داشته باشید، نمودار آسان و رایگان Kindara به شما کمک میکند تا هر روزه تعیین کنید که بارور هستید یا خیر.

ایجاد یک اجتماع با نشاط برای به اشتراک گذاشتن افکار، احساسات و اهداف برای Kindara نقش محوری دارد. ما از مشاهدۀ کارآیی به اشتراک گذاری و مقایسۀ نمودارهای باروری در بخش اجتماعی 1.3 میلیون خانم و اشتیاق، حمایت، و اعتماد ایجاد شده در کاربران Kindara تحت تأثیر قرار گرفتیم.

Natural Cycles

اندروید: یک ماه رایگان به صورت آزمایشی

آیفون: یک ماه رایگان به صورت آزمایشی

Natural Cycles یک اپلیکیشن پیشگیری از بارداری است که پشتوانۀ دو مطالعۀ علمی را با خود دارد و نشان داده است که به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری دارای قابلیتی به میزان 99.5 درصد است – یعنی هماندازۀ قرصهای کنترل زاد و ولد.

برای استفادۀ دقیق از این اپلیکیشن، Natural Cycles محاسبه میکند که شما چه هنگامی بارور هستید و باید از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

رابط Natural Cycles واضح و حرفهای است. شما میتوانید در هنگام تنظیم اولیۀ اپلیکیشن پیشگیری از بارداری یا برنامهریزی برای باردار شدن را انتخاب کنید. "برنامۀ باردار شدن" اپلیکیشن به شما اطلاع میدهد که چه هنگامی توان باروری در شما در بالاترین حد است تا قدرت لقاح را در شما افزایش دهد.

ما به کاربرد قدرتمندانۀ روزها به رنگهای سرخ و سبز برای نشان دادن احتمال یا عدم احتمال باروری در این اپلیکیشن علاقمند شدیم.

Period Tracker

آیفون: رایگان

Period Tracker "یک ژورنال زیبا و سالم" طراحی شده برای ردگیری عادت ماهانه، باروری، حالات و علایم سلامت در تجربهای زیبا و دلچسب است.

Period Tracker یک رابط براق و کمینه‌گرا با زمینههای بصری، و قلمهای جذاب دارد، و حالات و آیکونهای علایمی که میتوان آنها را بر مبنای شخصیت یا خُلقیات شما تنظیم کرد.

حرکت بر مبنای اشاره یک ویژگی منحصر به فرد Period Tracker است. بالا و پایین کشیدن علایم بخشهای ورود به سیستم اپلیکیشن را باز می‌کند، و متمایل کردن گوشی همراه به سمت چپ و راست میتواند باعث بازیابی گرافهای باروری، دمای بدن، وزن، حالات و علایم شود، در حالی که حرکت دادن از طریق صفحهها شما را قادر میسازد تا کل گزارش روزانۀ مربوط به سلامت خود را بخوانید.

Flo

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Flo چرخۀ عادت ماهانه را بر اساس علایم خارجی منظم پیش‌بینی میکند. برای مثال پس از اضافه کردن پارامترهای حالات، این اپلیکیشن ارتباط خود را با مرحلۀ عادت ماهانۀ شما برقرار میکند و پیش‌بینی پریود و تخمکگذاری شما را با داده‌های شخصی شده بهبود می‌بخشد.

رابط Flo جدید و دارای آیکونهای مدرن و طراحی رنگی جذاب است.

بینش سلامت شخصی شدۀ اپلیکیشن روزانه شکل میگیرد، و Flo قادر است تا عوامل مربوط به سبک زندگی مثل مدت خواب، مصرف آب، و فعالیت جسمانی همگی را یکجا مدیریت کند.

Fertility Friend

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Fertility Friend تخمکگذاری و نمودارهای باروری را محاسبه میکند، و تقویم عادت ماهانه و ردیابی پریود است. ترسیم نمودار باروری شما با Fertility Friend شامل مشاهده و ثبت علایم باروری است که وضعیت باروری شما، بارورترین روزها و پیشبینی عادت ماهانه شما را به صورت روزانه نشان می‌دهد.

Fertility Friend یک نمودار باروری سفارشی و تقویم تخمک گذاری ایجاد میکند و راهنماییها و تجزیه و تحلیلهای شخصی شده عرضه میدارد. کوهی از اطلاعات از طریق دسترسی به یک پایگاه دادههای پرسش و پاسخ، ویدیو و دورۀ انتخابی آنلاین در دستان شما قرار دارد.

یکی از ویژگیهای محبوب ما برنامه‌ریز تاریخ چرخه و علت است که میتواند 3 تا 12 ماه پیش‌بینی پریودها، بارورترین روزها و روزهای تخمکگذاری را انجام دهد

Period Tracker Lite

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

اگر شما دنبال اپلیکیشنی پر از تصاویر صورتی، گل و پروانه و تصویرهای شیرین عسلی هستید، پس Period Tracker Lite مال شماست.

این اپلیکیشین بیشتر کارآییهای دیگر اپلیکیشنها مثل قابلیت اضافه کردن یادداشت، ردیابی علایم، و دماسنج به همراه آیکونهای شکلکدار را که نمایانگر حالات و عواطف مختلف هستند، دارد.

صفحۀ نمایش زیبا است و به صورت شفاف پیش‌بینی تخمک گذاری، دریچۀ باروری، و چرخۀ ماهانه را نشان میدهد، و دنبال کردن عادت ماهانه شما را به صورت بازی با بچهها درمیآورد.

Pink Pad

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

 Pink Padپریودها و باروری را ردیابی میکند، و شما را به یک شبکۀ اجتماعی بهداشت زنان برای بحث در مورد مسائلی مانند تلاش برای لقاح، تناسب اندام، کاهش وزن و سرفصلهای دیگر متصل میکند. جنبۀ اجتماعی بنیادی Pink Pad باعث می‌شود تا این اپلیکشین سری در میان دیگر اپلیکیشنهای باروری بالا بگیرد. Pink Pad یک رنگ صورتی دخترانه القاء میکند در حالی که رابط را شفاف و جذاب حفظ میکند. اگر صورتی دلخواه شما نباشد، تم پایه را میتوان بر مبنای چرخۀ شخصی شدۀ اطلاعات و علایم مرسوم سفارشی‌سازی کرد.

در هنگام ثبت نام شما میتوانید اپلیکیشن را برای لقاح یا پیگیری پریودهای خود به کار ببرید. ابزار پیش‌بینی برای کمک به برنامهریزی روزانۀ فعالیت‌ها و اوقات مرخصی پیرامون چرخۀ شما حاضرهسند.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا