دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

انواع ترشحات واژن

انواع ترشحات واژن

ترشحات طبیعی و غیرطبیعی واژن

 ترشحات واژن انواع مختلفی دارند که برخی از آنها طبیعی است و علاوه برای اینکه هیچ گونه آسیبی به بدن زنان و دختران وارد نمی سازد بلکه ترشح آنها از سوی بسیاری از غددی که در داخل رحم و دیواره های آن وجود دارد، کاملا ضروری است. اما از سوی دیگر ترشحاتی وجود دارد که ناشی از بروز اختلال یا بیماری هایی است که زنان با آنها مواجه شده اند .

ترشحات واژینال

ترشحات واژن به مجموعه مایعاتی گفته می شود که از ناحیه تناسلی زنان خروج می یابد.

بنابراینکه ترشحات واژن انواع مختلفی دارد، ویژگی ها و خصوصیات این ترشحات تا حدودی با هم متفاوت خواهد بود. در واقع رنگ، بو، نوع ترشحات اعم از مایع بودن، چسبنده بودن یا شکل عفونی داشتن موجب می شود که این ترشحات در دسته بندی های مختلفی قرار بگیرند.

 

انواع ترشحات واژینال

مهم ترین انواعی که در دسته ترشحات واژینال قرار می گیرند از این قرار است:

  1. ترشحات آبکی و بدون رنگ
  2. ترشحات پنیری مانند
  3. ترشحات دوران عادت ماهیانه؛ ترشحات قرمز رنگ یا قهوه ای رنگ
  4. ترشحات به رنگ خاکستری و صورتی رنگ
  5. ترشحات واژن به رنگ زرد یا سبز

 

ترشحات آبکی واژن چه خصوصیاتی دارند؟

در حالت عادی زنان و دخترانی که در سنین باروری هستند به دلیل فعالیت های تخمدان ها و ترشح هورمون های زنانه ترشحاتی آبکی خواهند داشت. این ترشحات بدون بو هستند و هیچ عارضه ای از قبیل خارش و سوزش در پی ندارند.

این ترشحات به فعالیت های طبیعی بدن خانم های بالغ باز می گردد و نقش کاملا اثر گذاری در سلامت زنان ایفا می کنند.

 

ترشحات سفید و آبکی واژن که ترشحات طبیعی هستند.این ترشحات بعد از مدتی در لباس زیر به رنگ زرد دیده می شوند

 

 

 

 

مزایای ترشحات آبکی واژن بسیار است که مهم ترین آنان:

 

  • تسهیل روابط جنسی زنان؛ در واقع زنانی که واژن مرطوب و دارای ترشحات آبکی دارند زمانی که وارد رابطه جنسی می شوند درد کمتر و لذت جنسی بیشتری را تجربه خواهند کرد.
  • عفونت زدایی؛ این دسته از ترشحات در مواردی غیر از رابطه جنسی نیز از ورود میکروب ها جلوگیری کرده و تمامی مواد عفونت زا را از این محل دور می کنند. در واقع به نوعی خاصیت میکروب زدایی پیدا می کنند.

 

البته مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که ترشحات آبکی واژینال باید خصوصیاتی داشته باشند که مزایای فوق که ذکر شد برای آنها مترتب باشد:

اول اینکه (همانطور که پیش از این ذکر شد)، این دسته از ترشحات باید بدون بو و بدون رنگ باشند. در واقع این ترشحات، آبکی هستند و هیچ گونه بو و رنگ خاصی ندارند.

دوم اینکه هیچ گونه حالت غیر از مایع نباید داشته باشند. آبکی بودن مهم ترین خصوصیت این دسته از ترشحات است.اگر حالتی پنیری مانند داشته باشند قطعا از نوعی اختلال حکایت می کنند که باید در جهت تشخیص و درمان اقدام کنید.

*در مواردی این ترشحات چسبنده می شوند و حالت چسبناکی پیدا می کنند. این مساله ابدا نگران کننده نخواهد بود و امری طبیعی محسوب می شود.

 

شما می توانید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید یا اگر وقت مراجعه به پزشک را ندارید یا دسترسی به یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور تله ویزیت به صورت آنلاین  با دکتر نعمت اللهی متخصص زنان و زایمان به صورت متنی ارتباط برقرار کنید.

https://www.televisit24.com/drnematolahi

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا