دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

زمان بندی رابطه جنسی برای باردار شدن

بهترین زمان رابطه جنسی برای باردار شدن

اسپرم ها 3 الی 5 روز در بدن انسان زنده می مانند، اما تخمک تنها 12 الی 24 ساعت زنده می ماند. به همین دلیل، بهترین زمان برای رابطه جنسی با هدف باردار شدن چند روز قبل از تخمک گذاری است. برای باردار شدن، زوج ها باید 5 روز قبل از تخمگ گذاری رابطه داشته و این کار را یک روز در میان تکرار کنند.

چگونه تاریخ بیشینه باروری خود را بفهمیم؟

برای داشتن رابطه در زمان تخمک گذاری، دانستن نشانه های آن ضروری است.

• تغییر در مخاط دهانه رحم. مخاط دهانه رحم یکی از مهمترین نشانه های زمان تخمک گذاری است. قبل از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم غلیظ و مقداری چسبنده است. هنگام نزدیک شدن به تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم رفته رفته شفاف تر شده و بیشتر کش می آید. دقیقا قبل از تخمک گذاری، مخاط همانند سفیده تخم مرغ و لغزنده تر می شود. بررسی تغییرات مخاط دهانه رحم به شما در پیدا کردن الگوی یک دوره قاعدگی تان کمک می کند.

• رسم نمودار دمای پایه بدن (Basal Body Temperature (BBT)). رسم نمودار دمای پایه بدن (BBT) به شما در تشخیص الگوی زمان تخمک گذاری کمک می کند. صبح ها هر روز درست بعد از بیدار شدن دمای پایه بدن خود را اندازه بگیرید. این کار را با استفاده از دماسنج های مخصوص BBT که تا دهم درجه را نشان می دهند انجام دهید. افزایش دمای 0.4 فارنهایت نشان دهنده زمان تخمک گذاری است. این دما باید بیشترین دما در طول 6 روز گذشته باشد.

• استفاده از ابزار تشخیص زمان تخمک گذاری. این ابزار وسیله ایست که خانم ها در خانه برای تشخیص دقیق زمان تخمک گذاری از آن استفاده می کنند. این دستگاه با اندازه گیری میزان هورمون جسم زرد (کورپوس لوتئوم) زمان تخمک گذاری را مشخص می کند. هنگامی که مقدار این هورمون افزایش پیدا کند، تخمک گذاری بین 12 تا 48 ساعت بعد رخ خواهد داد.

• نشانه های فیزیکی زمان تخمک گذاری. نشانه های زمان تخمک گذاری می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، اما به طورکلی شامل لکه بینی کم، کرامپ های شکمی، حساسیت پستان و نفخ است.

در صورتی که چندین ماه است که برای باردار شدن تلاش می کنید و مشکوک به یکی از بیماری های باروری هستید، برای مشاوره حتما به یک متخصص باروری مراجعه کنید

برچسب ها بارداری
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا