دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چه زمانی برای بارداری بسیار دیر است؟

هر چقدر سن زن بالاتر می‌رود، خطرات و ریسک‌های بارداری افزایش پیدا می‌کند. در چهل سالگی  ریسک سقط تقریباً به ۴۰ تا ۵۰ درصد می‌رسد. این مقدار هنگامی که زن سی سال دارد به ۱۵ تا ۲۰ درصد افت می‌کند.

هنگامی که سن مادر بالاتر از ۴۰ سال می‌شود، ریسک  ابتلا به دیابت بارداری و پره اکلامپسی بالا می‌رود. همچنین در مواردی که سن مادر بالاتر است خطر زایمان زودرس نیز افزایش پیدا می‌کند.

همچنین مشکلات کروموزومی ژنتیکی در مادرانی که  در سن بالا باردار می‌شوند، وجود دارد. در زنان باردار ۳۵ ساله، از هر ۳۵۰ نوزاد متولد شده یک نفر سندروم داون خواهد داشت. در حالی که در یک مادر ۴۵ ساله این مقدار به یک نوزاد در هر ۳۵ نوزاد تغییر می‌کند.

همچنین موارد دیگری نیز وجود دارد که اگر قصد بارداری بعد از ۳۰ سالگی را دارید باید آنها را در نظر بگیرید. از یک طرف ممکن است انرژی کمتری نسبت به قبل داشته باشید اما از طرف دیگر ممکن است توانایی مالی بیشتری داشته باشید که در این زمان با اعتماد به نفس بیشتری به استقبال مادر شدن خواهید رفت اما در انتها این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در چه سنی باردار شوید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بارداری پس از ۳۰ سالگی

اگر ۳۰ سال دارید و در تلاش برای باردار شدن هستید و یا در دوران بارداری به سر می‌برید یک سری نکات وجود دارد که برای مادر شدن به شما کمک می‌کنند. این نکات عبارتند از:

 

* سبک زندگی سالم

عادت‌های مضر را کنار بگذارید و سعی کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید و اعتدال را در رژیم غذاییتان رعایت کنید. تحقیقات ثابت کرده‌اند که داشتن سبک زندگی سالم یکی از مهمترین عواملی است که قدرت باروری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این اگر در وضعیت سلامتی خوبی قرار گرفته باشید در زمان بارداری نیز پر انرژی خواهید بود و پس از وضع حمل نیز راحت تر ریکاوری خواهید شد و به تبع آن ریسک‌های بارداری نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

* شروع به مصرف مکمل های غذایی

هنگامی که تصمیم به بارداری گرفتید مکمل‌های غذایی که حاوی فولیک اسید هستند را مصرف کنید. در هفته‌های اول بارداری که نطفه در حال شکل گرفتن است، بسیار مهم است که این مکمل‌ها را مصرف کنید.

 

 * اطلاعاتتان را در رابطه با وضع حمل و بارداری افزایش دهید.

درباره بارداری و آماده شدن برای این دوران بیشتر بیاموزید. به طور مثال سعی کنید نکات هفته به هفته بارداری را یاد بگیرید و آنها را رعایت کنید و همچنین اطلاعات خود را در زمینه زایمان طبیعی و سزارین افزایش دهید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم بهترین سن بارداری زیر ۳۰ سالگی است. اما اگر در حوالی ۳۵ سالگی تصمیم به بارداری گرفتید یا پس از شش ماه داشتن رابطه زناشویی محافظت نشده موفق به بارداری نشدید، بهتر است که به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا تحت نظر باشید و در نهایت بارداری را تجربه کنید

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا