دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

دو بار قاعدگی در ماه

در این بخش از مطالب مربوط به سلامت زنان به بررسی موضوع دو بار قاعدگی در یک ماه می پردازیم , با در نظر نگرفتن بیماری های جنسی و مشکلاتی از قبیل آمنوره و دیسمنوره و … قاعدگی و عادت ماهانه یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر خانمی محسوب میشود که به طور طبیعی در هر ماه یکبار با این اتفاق روبرو خواهند بود و تا زمان یائسگی این اتفاق با آنها همراه خواهد بود و نقش مهمی در بارداری و بارور شدن خانم ها دارد پس از این رو قاعدگی باید به عنوان یکی از مهم ترین رخداد های هر ماه مورد توجه خانم ها قرار گیرد . در ادامه این مقاله به بررسی موضوعاتی همچون دو بار پریود شدن در ماه و … می پردازیم .

دو بار قاعدگی در ماه

قبل از اینکه به بررسی موضوع اصلی یعنی دوبار قاعدگی در ماه بپردازیم بهتر است به بررسی موضوعات مرتبطی در این رابطه بپردازیم , همانطور که گفته شد قاعدگی به عنوان یکی از مهم ترین اتفاقات باید مورد توجه خانم ها قرار داشته باشد از این رو خانم ها همراه باید سعی داشته باشند که نکات بهداشتی در دوران قاعدگی را رعایت کنند و  توصیه های مهم در دوران قاعدگی را در نظر داشته باشند تا در این رابطه با مشکلات کمی روبرو شوند زیرا در هنگام قاعدگی با باز شدن دهانه رحم و خروج خون زمینه مناسبی برای ورود عوامل بیماری زا و سبب شونده بروز عفونت هایی همچون سوزاک  و … فراهم میشود پس بهداشت جنسی زنان در هنگام قاعدگی یکی از مهم ترین امور در سلامت زنان محسوب میشود .

در برخی از خانم ها ممکن است خونریزی بین دو قاعدگی رخ دهد و این میتواند تا حدی طبیعی باشد اما فراموش نکنید که با توجه به مهم بودن سیکل قاعدگی هر گونه تغییر در این سیکل باید به پزشک گزارش شود و دو با پریود در ماه میتواند مسئله یا نگران کننده برای خانم ها محسوب شود و به دنبال علت دو بار قاعدگی در ماه باشند تا ریشه مشکل خود را بیابند و به درمان دو بار قاعدگی در ماه بپردازند . دلیل دو بار قاعدگی در ماه میتواند اختلالات هورمونی و مشکلات ناشی از تیروئید باشد که این عوامل در صورت شدیذ و جدی نبودن با درمان های ساده برطرف میشوند و نمیتوانند مشکل جدی بوجود بیاورند همچنین از علل دو بار قاعدگی در ماه میتوان به نفخ واژن و گرگرفتگی اشاره کرد . عادت ماهانه دو بار در ماه در زنانی که از روش های ضد بارداری همچون انواع قرص های ضد بارداری استفاده میکنند میتواند در سه ماهه اول بروز کند .

خونریزی طبیعی بین دو عادت ماهانه

خونریزی طبیعی بین دو عادت ماهانه چیست ؟ ممکن است در برخی از خانم ها خونریزی بین دو عادت ماهانه مشاهده شود که این خونریزی در صورتی طبیعی است که سبک باشد به این معنی که مانند خونریزی های هنگام قاعدگی نباشد و نوار بهداشتی یا تامپون استفاده شده کمی لکه داشته باشد نه اینکه کاملا پر شده باشد که این نوع خونریزی سبک معمولا چند قطره خون بعد از دستشویی است در غیر اینصورت و مشاهده خونریزی سنگین به پزشک مراجعه کنید . البته توجه داشته باشید که ممکن است خونریزی طبیعی در بین دو عادت ماهانه میتواند نشان دهنده این باشد که بدنتان در آن موقع در هنگام تخمک گذاری است و برای بارداری آمادگی لازم را دارد . دو پریود در یک ماه تقریبا برای یک بار هم که شده در ۴۰ درصد از زنان بروز میکند که ۱۰ درصد از این موارد مربوط به مصرف قرص های ضد بارداری است و میتواند ناشی از عوارض قرص های ضد بارداری باشد و بقیه موارد در اثر مشکلات دیگر است .

درمان دو بار عادت ماهانه در یک ماه

توجه داشته باشید که در صورتی که همراه با این عمل درد شدید داشته باشید ممکن است علائمی از بارداری خارج از رحم باشد و یا اینکه بارداری در لوله های فالوپ رخ داده باشد , اگر از داروهای جنسی ضد بارداری و روش های دیگر ضد بارداری همچون کاندوم و … استفاده نمی کنید بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید زیرا این مورد میتواند نشانه های از بارداری های خطرناک باشد . در برخی از موارد ممکن است این اتفاق یک بار رخ دهد و دیگر فرد دچار این اتفاق نشود که در این رابطه باید گفت که این مورد نمیتواند بسیار نگران کننده باشد زیرا رد این مورد میتواند ناشی از اختلالات هورمونی باشد . درمان دو بار پریود در یک ماه بحثی نیست که در اینجا به درمان آن پرداخت و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید .

 

برچسب ها قاعدگی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا