دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

خانم های بالای سی سال بخوانند

اگر شما خانمی هستید که دارای سن سی و یا بالاتر از آن هستید ،خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم . از نظر علمی حداکثر سن باروری در زنان 24 سال است که تا 30 سال تقریبا ثابت می‌ماند و بعد از 35 سالگی به علل فیزیولوژیکی که به طور طبیعی در بدن خانم ها اتفاق می‌افتد ریسک ناباروری، سقط و ناهنجاری‌های جنینی افزایش می یابد.

 

توصیه  به زنان جوانی که در پی فرزند هستند و امکانات و آمادگی آن را دارند:

بعد از ازدواج، فرزندان خود را به دنیا آورند و خانواده‌شان را تکمیل کنند و سپس با استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری، صاحب فرزندان بیشتری نشوند.

اغلب افراد فکر می کنند که در سال‌های اخیر تعداد زوج‌های نابارور افزایش پیدا کرده در صورتی که براساس آمار میزان ناباروری افزایش پیدا نکرده است بلکه سن ازدواج خانم ها و به تبع آن سن اولین بارداری افزایش یافته است، و به علت اینکه معمولا زوج‌ها به علل مشکلات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی اولین بارداری را به تعویق می‌اندازند،این مشکل بوجود آمده است.

طبق آمار حدود 12 تا 15 درصد موارد حاملگی‌ در خانم‌های جوان منجر به سقط می‌شود: این میزان بعد از 40 و 42 سالگی به بیش از 75 درصد می‌رسد. با افزایش سن ، سن تخمک نیز افزایش و کیفیت آن کاهش پیدا می کند و لذا جنینی که از تخمکی با کیفیت پایین حاصل می شود نیز کیفیت خوبی ندارد که منجر به سقط یا ناباروری می شود.

برچسب ها بارداری
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا