دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آشنایی با بارداری کاذب

بارداری کاذب هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده درون رحم قرار گرفته و کاشته می شود ، اما به جنین تبدیل نمی‌شوداین مورد به عنوان حاملگی غیر جنینی یا بدون جنین نیز شناخته می‌شود و دلیل اصلی شکست در اوایل بارداری یا سقط جنین است و اغلب آنقدر زود اتفاق می‌افتد که فرد حتی نمی فهمد که باردار است.
از هر دو مورد سقط در سه ماهه اول بارداری معمولا یک مورد بارداری کاذب استسقط جنین زمانی اتفاق می‌افتد که حاملگی طی بیست هفته اول خود به پایان می رسدهنگامی که یک زن باردار می شود تخمک بارور شده به دیواره رحم متصل می شود. در حدود پنج تا شش هفته بارداری ، جنین باید وجود داشته باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

علت بارداری کاذب چیست؟

وقتی تخمک بارور شده ناهنجار باشد چنین وضعیتی اتفاق می افتد. سلول های انسانی به صورت طبیعی دارای 23 جفت کروموزوم هستند. یک کروموزوم در هر جفت برای پدر و دیگری برای مادر است.

وقتی بارداری پوچ کامل اتفاق می افتد تخمک خالی با یک یا دو اسپرم بارور می شود و همه ویژگی های ژنتیک برای پدر است. در چنین وضعیتی کروموزوم های تخمک مادر از بین می روند یا غیرفعال می شوند و کروموزوم های پدر دوبرابر.

در بارداری نوع نسبی یا غیرکامل کروموزم های مادر هستند ولی کروموزوم های پدر دو جفت کروموزوم هستند. در نتیجه رویان 69 کروموزوم به جای 46 کروموزوم دارد. این وضعیت بیشتر اوقات زمانی اتفاق می افتد که دو اسپرم یک تخمک را بارور میکنند که در نتیجه ویژگی های ژنتیک پدر نسخه چندبرابر دارد.

توجه کنید که اگر هریک از علائم بارداری سیدوسیز را دارید باید فورا با پزشک صحبت کنید. او احتمالا نشانه های دیگری را شناسایی میکند که شامل موارد زیر می شود:

رشد سریع رحم- رحم بیش از اندازه بزرگ برای بارداری

فشار خون بالا

بره اکلامپسی- وضعیتی که باعث فشار خون و پروتئین بالا در رحم پس از هفته بیستم می شود

کیست های تخمدانی

کم خونی

پرکاری تیورئید

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا