دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آیا احتمال حاملگی از طریق کاندوم وجود دارد؟

چه کارهایی احتمال بارداری با کاندوم رو افزایش میده ؟شانس بارداری با کاندومی که در حین برقراری رابطه جنسی پاره شده چقدره ؟

کاندوم در اصل یه وسیله ساده و اختراع باور نکردنیه که استفاده از آن باعث رضایت بسیاری از زوجین است . طبق آمارهای اخیر بیش از ۱۵ میلیون کاندوم سالانه توسط زوجین برای داشتن رابطه محافظت شده٬ استفاده میشود . اگر چه کاندوم‌ها ۱۰۰ درصد موثر نیستن اما بهترین روش برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی هستند . کاندوم بهترین روش پیشگیری است که رابطه جنسی زوجین رو امن و محافظت شده میکند . به هر حال شما باید بدانید که چگونه از کاندوم استفاده کنید تا هم بهترین لذت را ازش ببرید هم شانس بارداری با کاندوم را کاهش بدهید .

چه چیزهایی احتمال بارداری با کاندوم را افزایش میدهد ؟

احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد اما احتمالش بسیار کم است. محققان و کارشناسان تأثیر استفاده از کاندوم را برای جلوگیری از بارداری ۹0 درصد اعلام کردند .

در زیر برخی از عامل‌هایی که روی احتمال بارداری با استفاده از کاندوم تأثیر میگذارد را ذکر میکنیم:

1)  استفاده نادرست حین رابطه جنسی

۹۸ درصد موثر بودن استفاده از کاندوم به این معناست که فقط ۲ تا ۳ درصد از این ۱۵ بیلیون کاندوم استفاده شده در زمان برقراری رابطه واژینالی پاره شده باشد. این به این معناست که اگر شخصی به درستی از کاندوم استفاده کند فقط ۲ تا ۳ درصد احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد .

2)   استفاده نادرست از کاندوم

بیشتر زوجین تصور میکنند که استفاده از کاندوم بسیار راحته اما حقیقت این است که استفاده از کاندوم آنقدر هم که تصور میکنند راحت و بی دردسر نیست . طبق آمارها ٬ اگه از کاندوم بدرستی استفاده شود، ۹۸ درصد در پیشگیری از بارداری موثراست. اگر فضایی را در نوک کاندوم برای ریختن مایع منی در آن قرار بدهید ٬ احتمال بارداری کمتر شود .

۳)  نگهداری در شرایط نادرست

برای بیشتر زوجین استفاده درست از کاندوم به طور میانگین ۹۸ درصد موثره . به هر حال ٬ موثر بودن کاندوم تو پیشگیری از بارداری چندان واضح نیست به این دلیل که باردار شدن بستگی به فاکتورهای بیشماری دارد که حتی ارتباطی با استفاده از کاندوم ندارد .

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا