دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

دلیل استفاده از لیزر در تنگ کردن واژن چیست؟

در حال حاضر با توجه به این که سلامت جسمی در اولویت زندگی هر فردی است و خانم‌ها در این بین به دلیل حیا و یا خجالتی که می‌کشند، کمتر اقدام به درمان بیماری حوزه زنان انجام می‌دهند، به همین دلیل درمان‌های متفاوتی را برای درمان بیماری‌های واژینال خود انجام می‌دهند. با این که نیاز است تا به طور مداوم درمان های موضعی را انجام دهند تا در زندگی خود احساس سرزندگی نمایند. از جمله بیماری‌هایی که زنان با آن درگیر هستند، باز شدن و یا به اصطلاح گشاد شدن واژن است که عوارض زیادی را به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی وب سایت دکتر فاطمه نعمت اللهی: شایع‌ترین بیماری‌های زنان

 

دلایل تنگ کردن واژن با لیزر

عوامل زیادی باعث می شود تا خانم ها اقدام به تنگ کردن واژن نمایند. برخی از این دلایل عبارتند از :

* زایمان باعث ایجاد کشیدگی و پاره شدن بافت‌های واژن می‌شود. در صورتی که فرد تعدد زایمان داشته باشد، این حالت بیشتر و آزار دهنده‌تر می شود. زیرا بافت واژن بعد از زایمان باز نمی‌گردد و ضعیف می‌شود. این ضعیف شدن باعث می‌شود تا واژن نیاز به تنگ کردن واژن داشته باشد.

* در خانم‌هایی که بی‌اختیاری ادرار دارند و یا به دلیل اتفاقات ناگهانی مانند عطسه، خنده، سرفه و یا ورزش از دست دادن ادرار دارند، باید تنگ کردن واژن انجام دهند. استفاده از لیزر بهترین راه درمان این گروه از خانم‌هاست.

* یائسگی از مهمترین دلایلی است که خانم‌ها بیشتر به متخصص زنان مراجعه می‌نمایند تا عوارض یائسگی را درمان نمایند. بیشتر عوارضی که به دلیل رسیدن به سن یائسگی در خانم‌ها ایجاد می‌شود به راحتی با انجام لیزر کاسته و یا از بین خواهد رفت. از جمله مواردی که به راحتی با لیزر قابل درمان است، گشاد شدن واژن است که می‌توان به راحتی تنگ کردن را با لیزر انجام داد.

* خشکی واژن و یا آتروفی می‌تواند باعث ایجاد عوارضی بر سلامت عمومی خانم‌ها شود. خشکی واژن را می‌توان با لیزر  درمان نمود. از جمله علائم خشکی واژن سوزش واژن، خشکی و خارش و علائم شایع آن است.

 

مطلب پیشنهادی وب سایت دکتر فاطمه نعمت اللهی: واژینیت آتروفیک

 

نحوه عملکرد لیزر

در هنگام استفاده از لیزر و بعد از وارد کردن آن به واژن دو بازه لیزر از این دستگاه به واژن ساطع می‌شود. در وهله اول باعث می‌شود تا کلاژن‌سازی و الاستین‌سازی بافت واژن افزایش یابد و به طبع آن باعث تقویت بافت داخلی واژن می‌ شود. بعد از گذشت 6 ماه از انجام لیزر، تنگی واژن اتفاق می‌افتد. همچنین میزان انعطاف پذیری بافت واژن را افزایش می‌دهد.

 

مزایا تنگ کردن واژن با لیزر

با استفاده از لیزر می‌توان تنگ کردن واژن با لیزر را بدون درد، خونریزی و آسیب‌های دیگر که ممکن است در هر جراحی دیگر ایجاد شود، انجام داد.

 

برای انجام این جراحی غیر تهاجمی، از پروب‌های اختصاصی استفاده می‌شود. در نتیجه از نظر بهداشتی بسیار قابل اعتماد و اطمینان است.

 

فرد بعد از انجام این جراحی به راحتی می‌تواند به کارهای روزانه خود برسد. لازم به ذکر است که به مدت 2 هفته از نزدیکی اجتناب شود.

 

به دلیل آن که از لیزر برای ایجاد تنگی واژن استفاده می‌شود، هیچ گونه عارضه‌ای برای فرد نداشته و بیماری بعدی را برای خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.

 

برخی دیگر از مزایای تنگ کردن واژن با لیزر

 

  •     کاهش درد در مقاربت
  •     بهبود وضعیت لگن
  •     افزایش سفتی بافت های واژن
  •     جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار در حین عطسه، سرفه، خنده و یا ورزش
  •     بهبود وضعیت ولو
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا