دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

بی میلی جنسی در بانوان

میل جنسی در زنان با توجه به شرایط روحی و جسمی آن ها متغیر است یعنی با ورود و سپری کردن دوران مختلف این میل به داشتن رابطه جنسی دچار کاهش و افزایش می شود.
همان طور که میدانید برخی از زنان بعد از تولد فرزندشان به دلیل پشت سر گذاشتن یک شرایط خاص تا مدتی کوتاه نه تنها تمایل به این رابطه ندارند بلکه از لحاظ جسمی هم قادر به این رابطه نیستند که این مرحله زود گذر است اما اگر طولانی شد و یا اینکه بدون رخ دادن هیچ اتفاقی به طور معمول تمایل یک زن در این رابطه کم باشد باید حتماً به پزشک مراجعه کند و خود را مورد درمان قرار دهد چرا که داشتن یک رابطه ی جنسی سالم و به دور از استرس تأثیرات مثبت بی شماری را از لحاظ روحی و جسمی برای فرد به بار می آورد.

دلایل دیگر بی میلی یک زن به رابطه جنسی میتواند شرایط ناخوشایند در حین رابطه باشد که دردها و یا اینکه ناتوانی در ارضا شدن از این قبیل هستند.

بعضی از مهم ترین علایمی که باعث بی میلی و سرد مزاجی زنان می شود، عبارتند از:

کاهش جریان خون

فشار خون بالا و دیابت به مرور زمان رگ‌های خونی را تحت تاثیر قرار داده، شریان‌ها را سخت و باریک می‌کند و همین ساله، خون‌رسانی به دستگاه تناسلی را کاهش می‌دهد.

مشکلات هورمونی

یائسگی، شیردهی، قرص های ضد بارداری و مشکلات تیروئید میل جنسی را کاهش می دهد.

عوارض جانبی داروها

داروهای ضد افسردگی و شیمی درمانی مانند تاموکسی فن باعث سرد مزاجی می شود

آسیب های عصبی

بیماری های مانند پارکینسون، ام اس و یا عمل جراحی لگن ممکن است به سیستم عصبی آسیب برساند که می تواند از دلایل بی میلی باشد.

همچنین یکی دیگر از عوامل بی میلی و سرد مزاجی جنسی عوامل روانی است که افسردگی و بی خوابی نمونه ای از این عوامل هستند.

روش درمانی این اختلال مشابه با دیگر اختلالات جنسی و روانی می‌تواند به وسیله مشاوره روان شناسی و روان درمانی و مراجعه به یک سکسولوژیست باشد. موارد زیادی از این روش درمانی استفاده نموده و درمان شده اند.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا