دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آیا پریود شدن در بارداری ممکن است؟

بله! پریود شدن در بارداری ممکن است و در اصطلاح پزشکی آن را بارداری نهان می نامیم.

علائم اولیه بارداری پنهان چیست؟

گرچه پریود شدن در اوایل بارداری معمولا طبیعی بوده و تحت عنوان خون ریزی لانه گزینی و یا لکه بینی های اوایل بارداری از آن یاد می شود اما بارداری نهان نوعی بارداری است که تا زمان زایمان متوجه آن نمی‌شوید. به یک عارضه پزشکی مربوط می‌شود که به آن «کتمان بارداری» می‌گویند. این به آن معنی است که شما باردار هستید اما هورمون hCG آن‌قدر پایین است که نمی‌توان آن‌را در آزمایش خون یا ادرار تشخیص داد.

بارداری نهان معمولا در بانوانی رخ می‌دهد که از روش‌های پیشگیری از بارداری مانند قرص‌های ضدبارداری، توبکتومی (لوله‌های بسته می‌شوند تا اسپرم نتواند وارد لوله رحمی شود) و غیره استفاده می‌کرده‌اند. این بانوان تحت «دسته بارداری با حداقل پیش‌بینی» قرار می‌گیرند و نشانه‌های معمول بارداری مانند خستگی و تهوع صبحگاهی را خیلی کم احساس می‌کنند یا این‌که اصلا احساس نمی‌کنند. این نشانه‌ها با نشانه‌های عارضه‌های دیگر اشتباه گرفته می‌شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

آشنایی با موارد احتمالی در علائم بارداری پنهان

در حالی که دلیل یکسانی برای داشتن یک حاملگی مرموز وجود ندارد، کارشناسان چندین سناریو مختلف را شناسایی کرده اند که می تواند در بارداری ناشناخته نقش داشته باشد.

فقدان علائم بارداری: علائم شایع بارداری مانند حالت تهوع، گرفتگی لگن، کمردرد و بزرگ شدن ناحیه شکم برای هر فرد متفاوت به نظر می رسد و ممکن است قابل توجه نباشد.

 

چرخه قاعدگی نامنظم: پریودهای نامنظم می تواند تعیین اینکه آیا یک دوره قاعدگی را از دست داده اید یا خیر، به خصوص اگر سیکل شما بیشتر از میانگین 28 روز باشد، دشوار است. برای کسی که ممکن است در سال پریودهای زیادی را تجربه نکند، فقدان پریود ممکن است علامت قرمز فوری بارداری نباشد.

 

لکه بینی متناوب:خونریزی و لکه بینی که ممکن است در دوران بارداری اتفاق بیفتد ممکن است با یک دوره سبک اشتباه گرفته شود.

 

مسائل مربوط به سن و باروری: علائم بارداری گاهی اوقات می تواند منعکس کننده علائم یائسگی اولیه باشد، در حالی که تشخیص قبلی ناباروری ممکن است باور احتمالی بارداری را دشوار کند.

 

نتایج آزمایش حاملگی نادرست:تست‌های بارداری معمولاً بسیار دقیق هستند، اما احتمال اشتباهاتی وجود دارد که می‌تواند نتیجه آزمایش منفی کاذب را در زمانی که فرد واقعاً باردار است، ایجاد کند.

 

عدم وجود “برآمدگی نوزاد” برجسته: اگر فردی دارای اضافه وزن یا چاقی باشد ممکن است چاقی ناشی از بارداری را با این عوامل به اشتباه بگیرد.

 

عدم احساس حرکت نوزاد: محل جنین و جفت می تواند بر احساس حرکت جنین در فرد باردار تأثیر بگذارد. با قرار دادن جفت قدامی، ممکن است احساس کردن حرکات بیشتر طول بکشد و تشخیص آنها ممکن است دشوارتر باشد.

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS: PCOS می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که می تواند تخمک گذاری را از بین ببرد و منجر به بارداری غیرمنتظره شود که ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

 

استفاده از کنترل بارداری:کنترل بارداری همیشه بی‌خطر نیست. حتی اگر به درستی مصرف شود، ممکن است باردار شوید.

 

بارداری پس از زایمان: زمان باروری پس از زایمان در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین ممکن است تخمک گذاری زودتر از آنچه فکر می کنید رخ دهد. پس از زایمان اخیر، علائم اولیه بارداری ممکن است چندان واضح نباشد.

 

بیماری روانی:در حالی که به نظر می رسد نادرتر است، برخی تحقیقات نشان داده اند که برخی از اختلالات سلامت روان می تواند پذیرش واقعیت بارداری را دشوار کند و منجر به انکار شود.

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا