دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث درد می‌شود؟

این یک سندرم هورمونی است که باعث بی نظمی قاعدگی، یک دوره بسیار طولانی بین قاعدگی ها و تجمع بیش از حد تخمک هایی می شود که نمی توانند در تخمدان رشد کنند. در طول دوره قاعدگی، خود را به صورت حملات درد و درد شدید، به ویژه در ناحیه تحتانی شکم، کمر و پاها نشان می دهد.

درد با شروع خونریزی شروع می شود و معمولاً در عرض 1-2 ساعت ناپدید می شود.

چه چیزی باعث سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌شود؟

بیایید ببینیم که در مورد تخمدان پلی کیستیک که مادرزادی در زنان است، تجمع تخمک های اضافی در تخمدان ها باعث اختلالات تولید مثل و بی نظمی قاعدگی می شود؟! آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث درد می شود؟ آیا با جراحی برطرف می شود؟ آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک در دختران مجرد و باکره رخ می دهد؟ آیا در آزمایشات مشخص می شود؟ آیا امکان بارداری وجود دارد؟ در اینجا جزئیات است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که اغلب در زنان دیده می شود. مطالعات بالینی ثابت می کند که این سندرم یک ویژگی ذاتی است. اما علت دقیق آن ناشناخته است. همچنین می تواند ناشی از استعداد ژنتیکی باشد. این خود را با ریزش مو، روانکاری، مشکلات آکنه و آکنه روی پوست نشان می دهد و به دلیل ترشح بیش از حد تخمدان ها به نام آندروژن ایجاد می شود.

آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک نیاز به جراحی دارد؟

جراحی آخرین راه حل برای سندرم تخمدان پلی کیستیک است. روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد که باید برای زنانی که قبل از جراحی این سندرم را تجربه می کنند، اعمال شود. اول از همه، اگر بیمار اضافه وزن داشته باشد، باید وزن خود را کاهش دهد. در صورت امکان، از او خواسته می شود که مصرف الکل و سیگار را متوقف کند. به عبارت دیگر او باید عادات مضر خود را ترک کند و سبک زندگی خود را اصلاح کند و کنترل زندگی خود را در دست بگیرد.

به خصوص زنان دارای اضافه وزن بیش از زنانی که وزن ایده آل دارند و همین سندرم را تجربه می کنند، به دلیل نسبت چربی اضافی در بدنشان، سندرم تخمدان پلی کیستیک را احساس می کنند. رساندن وزن به حد ایده آل و تغذیه سالم اولین کاری است که قبل از جراحی باید انجام دهید.

اما اگر بیمار وزن خود را کاهش دهد و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن ادامه دهد، اگر مشکل همچنان برطرف نشد، درمان دارویی آغاز می شود. تصمیم بر این است که پس از شرایطی که با روش های پزشکی قابل حل نیست، عمل جراحی انجام شود.

آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک در باکره ها رخ می‌دهد؟

تخمدان پلی کیستیک بیشتر در زنان زیر 30 سال و در دختران جوانی که به تازگی وارد سن بلوغ شده اند دیده می شود. تشکیل کیست خوش خیم در بافت ضخیم تخمک در داخل تخمدان نامیده می شود. این اختلالی است که به طور مکرر در همه دختران و زنان جوان، چه باکره و چه غیر باکره دیده می شود.

خود را با علائمی مانند بی نظمی قاعدگی، رشد مو، افزایش وزن به دلیل چربی بیش از حد در بدن و خونریزی غیرعادی غیرقاعدگی نشان می دهد.

آیا فرد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌تواند باردار شود؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک مشکلی است که مستقیماً با دستگاه تناسلی مرتبط است. اگرچه نمی‌توانیم قضاوت قطعی کنیم که زنان مبتلا به این سندرم نمی‌توانند باردار شوند، اما باروری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یکی از بزرگترین دلایلی که زنان نمی توانند باردار شوند (ناباروری) این است که آنها به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند. همچنین باعث بیماری های قلبی عروقی و دیابت می شود.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با درمان شانس بارداری را دارند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا