دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

اثر قرص آهن روی بدن در زمان عادت ماهانه

برای بسیاری از خانم‌ها این سوال پیش می‌آید که آیا اگر از قرص آهن یا اسید فولیک استفاده می‌کنند، باید مصرف آن را در دوران پریود قطع کنند؟ منشا این پرسش به یک باور غلط برمی‌گردد. برخی از بانوان چنین تصور می‌کنند که اگر به هنگام پریود قرص آهن بخورند، خونریزی آنها بیشتر خواهد شد در حالی‌که این تفکر کاملا اشتباه است. به محض خوردن قرص آهن، مشکل کم‌خونی شما برطرف نخواهد شد و افزایش خونریزی برای شما اتفاق نخواهد افتاد. پروسه جذب آهن در بدن و تاثیر گذاشتن آن چند روز طول می‌کشد و این طور نیست که تا مصرف قرص آهن را آغاز کنید، خونریزی شما در قاعدگی بیشتر شود.

آهن ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. هنگامی که بدن به اندازه کافی آهن دریافت نکند، نمی تواند تعداد طبیعی گلبول های قرمز مورد نیاز برای حفظ سلامتی را تولید کند. این وضعیت کمبود آهن یا کم خونی ناشی از کمبود آهن است. اگرچه بسیاری از مردم در ایالات متحده به اندازه کافی آهن از رژیم غذایی خود دریافت می کنند، برخی از آنها باید مقادیر بیشتری را برای پاسخگویی به نیازهایشان دریافت کنند. به عنوان مثال، گاهی اوقات با خونریزی در بدن آهن از دست می رود که شما متوجه این خونریزی نمی شوید و فقط خونریزی توسط دکتر تشخیص داده می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

استفاده از قرص آهن یا اسید فولیک یا اسید فولیک در دوران پریود اشکالی ایجاد نمی کند و لازم نیست که اگر پزشک تان برای شما این دو نوع دارو را تجویز کرده اند در طول دوره پریود مصرف را قطع و پس از پاک شدن و پایان خون ریزی قاعدگی دوباره مصرف آهن و اسید فولیک را شروع کنید. اسید فولیک از ویتامین های گروه ب است که شما اگر در همه دوران باروری خود و تا زمان یائسگی هم آن را به صورت منظم مصرف کنید مشکلی برای تان ایجاد نمی شود. اما در خصوص قرص آهن بهتر است که با پزشک متخصص زنان خود مشاوره کنید تا بررسی های آزمایشگاهی لازم برای شما انجام شده و سپس اگر لازم بود برای تان قرص آهن با دوز مناسب تجویز شود.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا