دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

استفاده از اپلیکیشن های مدیریت قاعدگی

به گفته وب‌سایت  medicalnewstoday اپلکیشن‌های ردیابی قاعدگی منابعی هستند که به خانم‌ها امکان ثبت اطلاعات قاعدگیشان را می‌دهند. این اطلاعات شامل تاریخ شروع و پایان چرخه پریود، علائم قاعدگی و… است.

برایتان پیش آمده که گاهی طول دوره قاعدگی و طول پریود خود را فراموش کنید و ندانید که روز تخمک گذاری شما چه روزی است؟ یکی از مشکلاتی که خانم ها شاید برایشان پیش بیاید این است که زمان قاعدگی و پریود خود را فراموش می کنند. بار ها پیش آمده است که در دفترچه یادداشت خود نوشته ایم ولی مجدد فراموش کرده ایم و همین موضوع میتواند آزردگی خاطر به وجود بیاورد. پیشرفت تکنولوژی و فناوری کمک شایانی به بشر کرده است و یکی از آن ها ساخت برنامه های قاعدگی است

ثبت اطلاعات به افراد کمک می‌کند که چرخه قاعدگی و علائم خود را بشناسند. همچنین اگر تغییری در چرخه قاعدگی ایجاد شود می‌توان با استفاده از این برنامه‌ها، آن را شناسایی کرد. پیش‌بینی زمان تخمک‌گذاری و باروری از سایر امکانات این برنامه‌ها است.

شما می‌توانید بدون اینکه از شروع پریود شوکه شوید، برای پشت سر گذاشتن این روزهای خاص آماده شوید. اگر تقویم مخصوصی برای دوران قاعدگی خود تهیه کنید، برای همیشه از غافلگیر شدن گاه و بیگاه راحت می‌شوید، اما نوشتن تاریخ‌ها و ثبت روزها چندان کار جذابی نیست و شاید فرصتش را نداشته باشید. شما می‌توانید برای این کار از اپلیکیشن‌های دوران قاعدگی استفاده کنید.

به لطف برنامه‌های کاربردی که امروز تولید می‌شوند، شما امروز با در دست داشتن یک تلفن همراه هوشمند به‌راحتی می‌توانید تقویم سیکل قاعدگی خود را همیشه و همه‌جا به همراه داشته باشید. اپلیکیشن‌های ذوران قاعدگی بهترین و در دسترس‌ترین ابزار مدیریت و پیگیری دوران قاعدگی در هر ماه به‌شمار می‌روند.

معرفی چند اپلیکیشن

اپلیکیشن پرتو

پرتو ازجمله اپلیکیشن‌های کنترل دوران قاعدگی و بارداری ایرانی است. این برنامه می‌تواند تاریخ دقیق پریود را ثبت و اعلام کند. این اپلیکیشن دارای بخش ثبت و یادداشت است. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت برنامه علائم روحی و جسمی، روابط زناشویی، تاریخ پایان پریود و همچنین تاریخ شروع پریود بعدی را ثبت کنید. همچنین این برنامه حاوی مطالبی است که می‌تواند شما را در کنترل سندرم پیش از قاعدگی یا PMS و همچنین انتخاب اسم پسر یا دختر راهنمایی کند. این اپلیکیشن قابلیت نصب روی تلفن همراه اندرویدی و IOS را دارد.

 

اپلیکیشن ایمپو

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های فارسی دوران قاعدگی ایمپو است که قابلیت نصب در گوشی‌های اندروید و IOS را دارد. قابلیت‌های خاصی که در این برنامه گرد هم آمده‌اند، سبب شده که یکی از پرطرفدارترین اپ‌های پریود فارسی باشد. جالب است بدانید که این برنامه تنظیمات مختص کاربران مرد را نیز دارد. بنابراین این نرم‌افزار یک محصول تنها مختص بانوان نیست. وقتی این برنامه را نصب می‌کنید، شما را درباره کارهایی که لازم است پیش از پریود انجام دهید، آگاه می‌کند. ضمن این نرم‌افزار قابلیت مدیریت تخمک‌گذاری را نیز دارد، بنابراین در جلوگیری و تعیین زمان بارداری نیز می‌تواند به شما کمک کند.

 

اپلیکیشن دوران قاعدگی Eve

اگر به دنبال یک اپلیکیشن هوشمند و قابل اعتماد برای دوران قاعدگی هستید، Eve را پیشنهاد می‌کنیم. این نرم‌افزار ردیاب هوشمند پریود است. جالب است بدانید که این اپلیکیشن می‌تواند احتمال بارداری را در شما پیش‌بینی کند. این برنامه قابلیت تخمین زمان پریودهای بعدی را نیز دارد. این برنامه به شما امکان ثبت احساسات و علائم دوره سیکل قاعدگی را می‌دهد.

شما می‌توانید با ثبت داده‌های مرتبط با دوره قاعدگی خود سلامت دستگاه تولیدمثل و تخمدان خود را تحت نظر بگیرید. این محصول هوشمند قابلیت نصب روی گوشی‌های هوشمند اندروید و IOS را دارد. این نرم‌افزار داده‌های ماه‌های گذشته را نیز حفظ می‌کند. شما می‌توانید تمام اتفاقات و تغییراتی که در ماه‌های گذشته نیز در دوره قاعدگی شما رخ داده را موردبررسی قرار دهید. این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت تنظیم و زمان‌بندی دوره‌های بعدی پریود می‌تواند زمان تخمک‌گذاری را نیز تخمین بزند و به شما در تعیین زمان مناسب باردارشدن کمک کند.

 

اپلیکیشن Clue

Clue یک اپلیکیشن مناسب برای دوران قاعدگی است که کاملاً رایگان است. این برنامه پریود قابلیت نصب بر گوشی‌های IOS و اندرویدی را دارد. جالب است بدانید که این نرم‌افزار از سوی مجله Obstetrics & Gynecology به‌عنوان برترین اپلیکیشن پریود و تخمک‌گذاری معرفی ‌شده است. کاربران فعال نسخه اندروید این نرم‌افزار بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند. این محصول قابلیت‌های فوق‌العاده جالبی مانند خلق‌سنج دارد و می‌تواند گزارش سلامت تهیه کند. همچنین قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی را دارد و از همه مهم‌تر می‌تواند چرخه سیکل قاعدگی را زمان‌بندی کرده و در اختیار شما بگذارد.

 

این نمونه هایی که برای شما ذکر کردیم تنها چند اپلیکیشن کاربردی از دریای اپلیکیشن های ردیاب قاعدگی است که با شما با جستجو میتوانید بهترین اپ طبق سلیقه شخصی خود را پیدا نموده و از آن استفاده کنید.

 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا