دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

تله ویزیت با دکتر فاطمه نعمت اللهی

تله ویزیت ، فرایند ویزیت است که مراجع و پزشک به جای ارتباط حضوری و رو در رو با یکدیگر، از راه های جایگزین برای برقرای ارتباط استفاده می کنند و فرایند ویزیت و درمان به صورت غیر حضوری انجام می شود.درمان الکترونیک، درمان از راه دور، وب تراپی و درمان اینترنتی از جمله نام های دیگر تله ویزیت  و غیر حضوری است.

برای بسیاری از مردم مراجعه حضوری به دکتر به دلایلی امکان پذیر نمی باشد و بر همین اساس آنها راه جایگزین را برای رفع و رجوع مشکل خود انتخاب می کنند. در حالت کلی سوای از فواید تله ویزیت  و پزشک خانواده تعداد کسانی که از این امکانات بهره می برند نه تنها کم نیستند، بلکه روز به روز بر تعداد آنها به واسطه ی مزیت های گوناگونی که دارد افزوده می شود.

 

مزایای ویزیت آنلاین

 

دسترسی آسان

ویزیت آنلاین برای همه افرادی که دوست دارند از آن استفاده کنند به راحتی قابل دسترسی است. ویزیت آنلاین محدودیت های جغرافیایی را از بین می برد. به عنوان مثال، افرادی که در مناطق روستایی یا دورافتاده ای زندگی می کنند و از خدمات پزشکی مناسب محروم هستند می توانند به راحتی ازویزیت آنلاین بهره مند شوند. یا افرادی که معلولیت جسمی (دارای نقص بینایی و شنوایی) دارند و نمی توانند از منزل خارج شوند و از ویزیت حضوری استفاده کنند به راحتی می توانند از این خدمات بهره ببرند. همچنین نشان داده است که  مشاوره آنلاین در تشویق کودکان و نوجوانان برای استفاده از درمان بسیار مؤثر است چون برای این دسته از افراد کار با اینترنت جالب تر و راحت تر است.

استفاده راحت

درمان آنلاین راحت است. هم پزشک و هم بیمار می توانند یک زمانی را برای ویزیت در نظر بگیرند و زمانی را مشخص کنند و محدودیت زمانی ندارد. این روش درمانی دردسر نوبت گرفتن در ویزیت های حضوری را ندارد. درمان آنلاین برای افرادی که از صحبت کردن رو در رو با کسی درمورد مشکلات خود ناراحت می شوند و یا از هراس اجتماعی، آگورافوبیا یا اختلالات اضطرابی رنج می برند بسیار مفید است.

کاهش هزینه مالی

نشان داده شده است که  ویزیت آنلاین، هم برای پزشک و هم برای بیمار از نظر اقتصادی با ضرفه تر است. به خصوص برای آن دسته از پزشکانی که تمایلی ندارند یا قادر به اجاره فضای تجاری نیستند و از این طریق هزینه های اضافی دارایی، رفت و آمد و مدیریت در مقایسه با خدمات ویزیت حضوری کمتر می شود. هزینه ویزیت آنلاین به شرایط فرد بستگی دارد، اما به طور کلی هزینه آن از ویزیت حضوری کمتر است. اولین موضوعی که هزینه این ویزیت  را کاهش می دهد، حذف کردن هزینه رفت و آمد به مطب است.

حذف ننگ اجتماعی

ویزیت آنلاین همچنین می تواند ننگ اجتماعی مربوط به استفاده از ویزیت حضوری را از بین ببرد. چون برای برخی افراد استفاده از ویزیت حضوری سخت است و حتی ممکن است اطرافیان آن ها این کار را یک ننگ بدانند. ویزیت آنلاین این مشکل را بدون مراجعه فرد به مراکز پزشکی و محرمانه بودن جلسات درمانی حل کرده است. ویزیت می تواند در خانه خود فرد و از طریق کامپیوتر و یا گوشی همراه و با استفاده از اینترنت صورت بگیرد.

 علاوه بر آن ویزیت آنلاین مشکلاتی مانند انتظار کشیدن برای نوبت گیری در ویزیت حضوری را برطرف کرده است. به همین دلیل، ویزیت آنلاین بطور واضح به مشتری درجه ای از گمنام بودن را می دهد که ممکن است چنین ننگ های اجتماعی را کاهش دهد.

ناشناس بودن

بسیاری از زوجین هنگام صحبت با پزشک خود و بحث در مورد مشکلاتشان کمی خجالتی هستند. فقدان تماس چهره به چهره در ویزیت آنلاین باعث می شود که مشتری بدون دغدغه تعصبی مانند جنسیت، سن و یا ظاهری جسمی خیلی راحت با پزشک خود ارتباط برقرار کند. این حسن می تواند حتی منجر به افزایش سطح صداقت و در نتیجه اعتماد بیشتر مراجعه کننده شود.

صرف وقت کمتر

ویزیت آنلاین وقت کمتری را صرف می کند و نسبت به ویزیت حضوری فوری تر برگزار می شوند و با کاهش زمان رفت و برگشت به جلسات زمانی در صرف وقت به مراجعه کننده کمک می کند.

سهولت مکان

یکی دیگر از مزایای بارز ویزیت آنلاین این است که شما مجبور نیستید هر هفته یا هر ماه به مکان های دوردست و مرکز مشاور خود مراجعه کنید با ویزیت آنلاین به راحتی می توانید با ویزیت خود تماس بگیرید.

کاربرد راحت برای شاغلین

بسیاری از افرادی که به دنبال پزشک هستند به دلیل داشتن برنامه های شلوغ و عدم وقت آزاد به دنبال درمان خود نیستند و از ویزیت صرف نظر می کنند. اما ویزیت آنلاین این مشکل را برطرف کرده و مراجعه کننده می تواند ساعت ویزیت را خودش مشخص کند که این موضوع استفاده از ویزیت را برای زنان و مردان شاغل راحت تر می کند.

راه های مختلف برای برقراری ارتباط

بیشتر ارتباطات از طریق اینترنت بصورت کتبی انجام می شود. ویزیت آنلاین، که در آن نحوه ارتباط اغلب از طریق نوشتن و چت انجام می شود، به مشتری و درمانگر این امکان را می دهد که به ارتباط خود توجه زیادی داشته باشند و قبل از بیان، درباره افکار و احساسات خود فکر کنند. بنابراین این نوع ویزیت می تواند یک راه ارتباطی مناسب برای آن دسته از مشتریانی باشد که در بیان احساسات و کلمات خود مشکل دارند. همچنین ممکن است مشتری ها در این محیط بتوانند ارتباط بهتری برقرار کنند زیرا تحت تأثیر علائم غیر کلامی درمانگر قرار نمی گیرند.

تحقیقات نشان می دهد نوشتن در مواقع پریشانی به ویژه برای مراجعین بسیار مفید است زیرا نوشتن در چت های ویزیت ای یک راه اساسی برای بهبود احساسات می باشدبا توجه به اینکه ویزیت آنلاین نوعی تعاملی از نوشتن درمانی است می تواند در ترغیب مشتری برای ابراز احساسات خود کاملاً مؤثر باشد. حتی ویزیت آنلاین به مراجعه کننده این امکان را می دهدکه سوابق چت های متنی، صوتی و ویدئویی خود را نگه دارد و روند ارزیابی و پیشرفت مراحل درمانی خود را بررسی کند.

 

راجع به چه مشکلاتی می توانیم به صورت ویزیت آنلاین با متخصصین صحبت کنیم؟

شاید این سوال بسیاری از ما باشد که چه زمانی می توانیم از تله ویزیت  بهره مند شویم؛ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، ما جهت تله ویزیت  با هر پزشک و در هر تخصصی نیاز به شرایط خاص نداریم، حتما برای هر یک از ما این مسئله پیش آمده است که برای یک پرسش کوتاه در خصوص بیماری، نحوه و میزان مصرف دارو، علائمی که نیاز به ویزیت جهت تشخیص بیماری دارد و یا حتی نشان دادن یک برگه آزمایش ساعت ها در مطب پزشک معطل مانده باشیم. در حقیقت مشاوره آنلاین امکانی را برای ما فراهم می سازد تا جز در موارد واقعا ضروری نیازی به حضور در مطب پزشک نداشته باشیم، بنابراین می توان گفت برای هر نوع مشکلی می توان از این سبک مشاوره استفاده کرد.

چه کسانی به تله ویزیت  نیاز دارند؟

بسیار پیش آمده است که دچار بیماری یا شرایطی شده ایم و از صحبت کردن حضوری در خصوص مشکلمان با پزشک دچار خجالت شده باشیم، مشکلاتی نظیر اختلال در روابط زناشویی، اختلالات دستگاه تناسلی، حتی در مواردی حادتر مثلا احتمال ابتلا به ایدز و بیماری های مقاربتی و یا حتی مشکلات روانی و عاطفی که از بازگو کردن آنها در حضور دیگران معذوریم، در تمام این موارد ذکر شده می توان با آسودگی خیال از ناشناس ماندن و قضاوت شدن، از تله ویزیت  پزشکی در حوزه تخصصی مورد نظر بهره مند شویم.

گاهی دسترسی به یک پزشک متخصص با تجربه برای ما امکان پذیر نیست، یا مثلا برخی از ما که در مناطق محروم دور از شهرهای بزرگ زندگی می کنیم، خانم های باردار یا مادران تازه زایمان کرده که امکان خروج از منزل به سختی برای مان فراهم می شود، سالمندان، معلولین، افراد افسرده و صدها نمونه دیگر از ما که مشکل داریم اما توان مالی یا امکان صرف وقت کافی برای حل مشکل پزشکی و بهداشتی خود نداریم، در هر زمینه ای که دچار مشکل یا بیماری هستیم، می توانیم با متخصصین آن حوزه به صورت آنلاین ویزیت کرده و به بیان مشکل خود بپردازیم.

یکی از شرایطی که لزوم استفاده از تله ویزیت  را بیش از هر زمان به رخ کشید، روزهای قرنطینه و شیوع کرونا بود، برای آن دسته از ما که در این دوران دچار مشکل و بیماری بودیم و یا احساس می کردیم ممکن است به بیماری مبتلا شده باشیم و نیاز به ویزیت با پزشک داشتیم، اما شرایط اجازه حضور در مراکز شلوغی چون درمانگاه ها و اورژانس های مراکز پزشکی نمی داد، بیش از دیگران به لزوم یک مرجع جامع برای دریافت تله ویزیت  و غیر حضوری را درک کردیم.

 

ویزیت الکترونیک پزشک با بیماران

نرم افزار تله ویزیت  پزشکی به‌دلیل قابلیت تمام الکترونیک خود علاوه بر ایجاد ارتباط موثر میان پزشک و بیمار، قادر است تا بزرگترین بانک اطلاعات پزشکی بیماران را در زیردسته‌‌های مختلف هر تخصص برای شما ذخیره‌سازی کند. در این سیستم به هر بیمار یک کد رهگیری اختصاص داده می‌شود. هر زمان که پزشک سوال کاربر را پاسخ دهد از طریق چندین راه ارتباطی به او اطلاع داده می‌شود. علاوه بر این، با توجه به زمان محدود پزشکان عزیز و راحتی بیماران، امکان ارسال پاسخ سوالات به‌صورت صوتی برای کاربران نیز  وجود دارد.


در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا