دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آشنایی با تفاوت پریود و لکه بینی

تفاوت اصلی بین لکه بینی و قاعدگی در حجم خونی است که از طریق واژن تخلیه می‌شود. خونریزی از طریق واژن در لکه بینی بسیار اندک است و می‌توان از آن چشم پوشی کرد در حالیکه خونریزی در دوران قاعدگی ممکن است سه الی پنج روز طول بکشد.

تفاوت بین لکه بینی و قاعدگی در چیست؟ مقدار خونی که در این دو مورد از بدن خارج می‌شود تفاوت اصلی بین این دوست. در دوران قاعدگی، جریان سنگینی از خون از بدن خارج می‌شود و همانطور که گفتیم ممکن است به طور متوسط بین سه الی پنج روز طول بکشد. لکه بینی ممکن است به عنوان بخشی از چرخه قاعدگی رخ دهد و تخلیه خون در آن به صورت نامنظم و اندک است. با اینحال لکه بینی ممکن است نشان دهنده بارداری یا یک شرایط زمینه‌ای باشد.

لکه بینی چگونه به نظر می‌رسد؟

لکه بینی (spotting) نام خود را از ظاهر فیزیکی از ترشحات گرفته است. معمولاً به صورت لکه‌های کوچک مایع قرمز یا قهوه‌ای روی لباس زیر خانم‌ها ظاهر می‌شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

فرق لکه بینی با پریود چیست؟

در طول دوره قاعدگی، جریان خون خارج شده از واژن معمولاً به قدری سنگین و شدید خواهد بود که برای جلوگیری از لکه لباس زیر و لباس هایتان، مجبور به استفاده از نوار بهداشتی یا تامپون می شوید. اما شدت خونریزی ناشی از لکه بینی، بسیار سبک تر از خونریزی ناشی از قاعدگی است. شدت خونریزی لکه بینی به قدری کم است که معمولاً حتی به اندازه خیس شدن آستر جوراب شلواری نیز خونریزی نخواهید داشت. به علاوه رنگ خونریزی ناشی از لکه بینی ممکن است از خونریزی دوره های ماهیانه، روشن تر باشد.

یک راه دیگر که به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا لکه بینی دارید یا قاعدگی شما شروع شده، بررسی سایر علائم است. درست قبل و در طول دوره قاعدگی، ممکن است علائمی مانند موارد زیر را تجربه کنید:

نفخ و تجمع گاز در شکم

حساسیت پستان ها به لمس

گرفتگی عضلات (کرامپ)

احساس خستگی

نوسانات خلقی

حالت تهوع

 

نتیجه گیری

هنگامی که لکه بینی بین دوره‌های طبیعی قاعدگی اتفاق می‌افتد، دلایل احتمالی زیادی وجود دارد. بعضی از علل ممکن است به راحتی درمان شوند؛ در حالی که بعضی‌ها می‌توانند، یک وضعیت اساسی جدی را نشان دهند. اگر متوجه لکه بینی یا خونریزی زیاد، بین دوقاعدگی شدید، ضروری است نزد پزشک خود برای آزمایش، تشخیص و گزینه‌های درمان بروید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا