دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

بواسیر در زمان قاعدگی

برخی از بانوان از یبوست و بواسیر در دوره پریود شکایت می‌کنند. بواسیر ناشی از پریود به دلیل تغییرات هورمونی بروز می‌کند. چراکه در طول پریود دستگاه گوارش مانند پیش از آن عمل نمی‌کند، عملکرد روده‌ها تغییر می‌کند و فرد دچار یبوست می‌شود. اگر یبوست ناشی از پریود درمان نشود، درنهایت بواسیر به وجود می‌آید.

همان طور که می‌ دانید در دوران قاعدگی خانم ها  دچار تغییرات هورمونی  فراوانی می شوند. این تغییرات روی زندگی آن ها تاثیر می گذارد و همان طور که گفتیم بواسیر  یکی از مشکلاتی است که ممکن است به وجود بیاید . علت به وجود آمدن بواسیر در دوران قاعدگی  این است که در این دوران   بافت های  اطراف مقعد که بافت های بسیار نرمی هم هستند دچار تغییراتی می شوند زیرا در این دوران خون رسانی بیشتری در این بافت انجام می شود که خون رسانی بیشتر  ممکن است باعث ایجاد تورم  در آن قسمت شود.

هنگامی که در ناحیه مقعد تورم ایجاد شود مشکلاتی به وجود می آید که می تواند سبب به وجود آمدن بواسیر و یا تشدید آن شود حال اگر کسی در دوران قاعدگی به این مشکل  گرفتار شود متاسفانه درد  زیادی را متحمل می شود از این رو باید خیلی سریعتر این مشکل را برطرف نماید. برخی از خانم ها   این مشکل فقط در دوران قاعدگی برایشان پیش می آید  و پس از به اتمام رسیدن این دوره این مشکل برای آنها برطرف می شود و دوباره با  رسیدن دوره قاعدگی دوباره مشکل باز می گردد. متاسفانه این گونه از افراد به دنبال  درمان بیماری شان نمی روند و تصور می کنند چون این بیماری موقت است نباید برای درمان آن وارد عمل شد اما اینگونه نیست و باید برای برای درمان بواسیر در دوران قاعدگی هم دست به کار شد. در هر حال  بواسیر یک بیماری است که باید بسیار جدی گرفته شود که اگر جدی گرفته نشود ممکن است که مشکلات زیادی در ناحیه مقعد برای آن شخص به وجود بیاید. ممکن است به شقاق مقعد مبتلا شود و یا به بیماری‌ هایی مربوط به هموروئید مبتلا شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا