دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چرا بارداری بدون علائم اتفاق می‌افتد؟

بسیاری از زنانی که تست مثبت دارند و علائمی ندارند، اغلب این سوال را دارند که آیا می‌توان بدون هیچ نشانه‌ای باردار شد؟ پاسخ کوتاه است، بله.

بارداری بدون علائم، یک اتفاق کاملاً رایج است و به آن معنا نیست که کودک شما دچار مشکل شده است.هر زنی تجربه متفاوتی در دوران بارداری دارد و از این رو، هیچ کدام از بارداری‌ها مشابه نیستند.

برخی از زنان باردار تا رسیدن به هفته هفتم بارداریشان هیچ نشانه‌ای ندارند. پس از آن، شروع به تجربه نشانه‌هایی مانند افزایش اشتها، تهوع، درد و چیزهای بیشتری می‌کنند.

بارداری بدون علائم چگونه است؟

برخی از آن‌ها به تدریج شروع می شوند، اما بعضی دیگر، علائم تقریباً بدون هیچ هشداری ظاهر می شوند.

همچنین ممکن است که اگر در مراحل اولیه بارداری هستید، هیچ علائمی را مشاهده نکنید چون جنین بارور شده فقط در رحم 6 تا 12 روز دارد.

در این زمان، بدن از تغییرات برای نشان دادن هر گونه نشانه خبر ندارد. هم چنین، حتی اگر هیچ علایمی در مراحل اولیه نبینید، این به آن معنا نیست که شما هرگز نخواهید داشت. ممکن است به طور ناگهانی حالت تهوع یا تهوع صبحگاهی را چند هفته در دوران بارداری خود تجربه کنید.

اگر شما تست تشخیص زودهنگامی را برای بارداری در خانه انجام داده‌اید، ممکن است یک تستتان واقعا مثبت باشد، حتی اگر هیچ گونه علائمی نداشته باشید.

نوارهای تست اولیه حاملگی، میزان HCG را در ادرار تعیین و اندازه گیری می‌کند. میزان هورمون HCG در مراحل اولیه بسیار پایین است. از این رو، اگر تست کرده‌اید و از بارداری خود مطمئن نیستید، بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید و یک سری تست‌های خون و ادرار انجام دهید تا بارداری خود را مشخص کنید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برچسب ها باروری
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا