دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

سیستیت یا التهاب مثانه

سیستیت یا التهاب مثانه

سیستیت یا التهاب مثانه (IC) یک بیماری مزمن مثانه است که منجر به ناراحتی یا درد مکرر در مثانه یا ناحیه اطراف لگن می‌شود. افراد مبتلا به سیستیت بینابینی دیواره مثانه آنها ملتهب و تحریک شده که باعث زخم و سفت شدن مثانه می‌شود. سیستیت یا التهاب مثانه می‌تواند در هر کسی رخ دهد؛ با این حال، در زنان شایع‌تر از مردان است. برخی از افراد تعدادی از علائم زیر را دارند یا ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند:

ناراحتی و درد خفیف شکمی یا لگن
تکرر ادرار
احساس نیاز فوری به تخلیه ادرار
احساس فشار در شکم یا لگن
درد و التهاب
درد شدید در مثانه یا ناحیه لگن
درد شدید زیر شکم که با پر یا خالی شدن مثانه تشدید می‌شود.
سندرم تخمدان پلی کیستیک
سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)هنگامی رخ می‌دهد که تخمدان زن یا غدد فوق کلیه بیش از حد نرمال هورمون مردانه تولید می‌کند. یکی از مشکلات ناشی از آن، ایجاد کیست (کیسه های پر شده از مایع) در تخمدان‌ها است. زنانی که چاق هستند بیشتر در معرض ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک قرار دارند. زنانی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی در آنها بیشتر است. علائم این بیماری شامل:

ناباروری
درد لگن
رشد موهای زائد در صورت، سینه، شکم، انگشت شست یا انگشتان پا
طاسی یا کم پشت شدن موها
آکنه، پوست چرب یا شوره سر
تکه های ضخیم قهوه ای یا تیره پوست

 

شما می توانید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید یا اگر وقت مراجعه به پزشک را ندارید یا دسترسی به یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور تله ویزیت به صورت آنلاین  با دکتر نعمت اللهی متخصص زنان و زایمان به صورت متنی ارتباط برقرار کنید.

https://www.televisit24.com/drnematolahi

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا