دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

تشخیص مشکلات دوران قاعدگی

بانوان در سنین باروری به‌طور طبیعی، هر 28 روز (این عدد می‌تواند 7 روز بیشتر یا کمتر از این هم باشد)، 2 تا 7 روز دچار خونریزی می‌شوند.  در هر عادت ماهانه طبیعی روزانه حدود 5 قاشق سوپ‌خوری (40 میلی‌لیتر) خون و ترشحات خارج شده و کمتر از 8 نوار بهداشتی خیس می‌شود. معمولا شدت خونریزی دو روز است.عادت ماهیانه هرچند همیشه همراه درد و ناراحتی باشد، اما نشانه‌ای از سلامت بدن خانم‌ها است و تغییرات آن باید به‌عنوان هشداری جدی در نظر گرفته شود.

حس خوبی نیست که هر ماه شاهد خونریزی قسمتی از بدن خود باشید. روزهای عادت ماهانه، روزهایی پر محدودیت و همراه با مشکلاتی گوناگونند؛ با این وجود، این خونریزی یکی از معیارهای سلامت در بانوان است و اختلال آن می‌تواند نشان دهنده مشکلا‌ت جسمی یا روحی خانم‌ها باشد.اغلب خانم‌ها در دوره‌ای از زندگی دچار اختلالات منس (Mense) یا همان خونریزی قاعدگی می‌شوند. این امر چنان شایع است که در برخی موارد، فرد انگیزه کافی برای پیگیری علت آن را نمی‌یابد.به‌خاطر داشته باشید که عادت ماهانه آیینه‌ای از سلامت فرد است و بی‌توجهی به تغییرات آن می‌تواند عواقب وخیمی در پی داشته باشد.

گام اول برای تشخیص این مشکلات، ملاقات با پزشک متخصص زنان است. پزشک متخصص زنان میخواهد در مورد نشانه های شما و آنچه که تجربه کرده اید، بداند. یادداشت کردن چرخه قاعدگی و علائمی که تجربه کرده اید، میتواند به او کمک کند.

علاوه بر این معاینه فیزیکی ( لگنی) هم میتواند بسیار موثر و تاثیر گذار باشد. این تست کمک میکند تا پزشک متخصص زنان اندام های تناسلی و دهانه رحم یا واژن ملتهب است یا خیر را بررسی کند.

همچنین تست پاپ اسمیر برای تشخیص احتمال سرطان و یا سایر شرایط اساسی است. آزمایش خون هم میتواند عدم تعادل هورمونی را که باعث مشکلات قاعدگی شده است، تشخیص دهد. اگر فکر میکنید باردار هستید، آزمایش خون میتواند مطمئن باشد.سایر آزمایشاتی که ممکن است پزشک متخصص زنان برای تشخیص، تجویز کند، عبارتند از:

بیوسپی اندومتریال ( برای استخراج نمونه ای از پوشش و بافت رحم که برای تجزیه و تحلیل بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد)

هیستروسکوپی ( یک دوربین کوچک وارد رحم میشود تا در تشخیص هرگونه ناهنجاری به پزشک متخصص زنان کمک کند)

 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا