دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

التهاب دهانه رحم چیست؟

التهاب دهانه رحم چیست؟

سرویسیت التهاب دهانه رحم (انتهای رحم) است. این عارضه اغلب با ترشحات واژن، خونریزی یا درد در حین رابطه جنسی همراه است، اگرچه ممکن است برخی افراد اصلاً علائمی را تجربه نکنند. افراد ممکن است به سرویسیت حاد (که معمولاً به دلیل عفونت ایجاد می شود) یا التهاب دهانه رحم مزمن (که معمولاً در اثر تحریک ایجاد می شود) داشته باشند.

 

التهاب دهانه رحم


التهاب دهانه رحم چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

افرادی که چندین شریک جنسی دارند یا رفتارهای جنسی پرخطر دارند در معرض خطر ابتلا به التهاب دهانه رحم هستند. کسانی که سابقه بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های مقاربتی (STDs وSTIs )دارند، یا کسانی که شرکای با سابقه بیماری‌های مقاربتی و STI دارند، نیز بیشتر در معرض ابتلا به سرویسیت هستند. اما اعمال جنسی تنها دلیل ابتلا به التهاب دهانه رحم نیستند. این عارضه همچنین می تواند ناشی از تحریک ناشی از دوش، تامپون یا دیافراگم باشد. این وضعیت چقدر شایع است؟   اتهاب دهانه رحم بسیار شایع است. تخمین زده شده است که بیش از نیمی از زنان بالغ یا آنهایی که(AFAB زن در بدو تولد به آنها اختصاص داده شده است) در برخی مواقع به سرویسیت مبتلا خواهند شد.

چگونه متوجه می شوید که التهاب  دهانه رحم دارید؟

تنها راه مطمئن برای دانستن اینکه آیا التهاب دهانه  رحم دارید یا خیر، ارزیابی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است.

علائم التهاب دهانه رحم که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

   در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق یا داشتن یک STD (بیماری های مقاربتی)در گذشته، به ویژه مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. همچنین باید توجه داشت که برخی از افراد علائم التهاب دهانه رحم را تجربه نمی کنند. بنابراین، معاینات منظم زنان ضروری است تا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بتواند هر گونه ناهنجاری را بررسی کند.


 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا