دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

اگر چسبندگی رحم درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

اگر چسبندگی های داخل رحمی درمان نشود، ممکن است بیمار قاعدگی نداشته باشد و قاعدگی او کاهش یابد. مجدداً ممکن است برای باردار شدن مشکلاتی وجود داشته باشد و همچنین امکان باردار نشدن وجود دارد. سقط جنین زودرس ممکن است در دوران بارداری رخ دهد. بنابراین چسبندگی های داخل رحمی باید درمان شوند.

چسبندگی رحم بسته شدن جزئی یا کامل حفره رحم است. چسبندگی رحم چه علائمی دارد، اگر درمان نشود چه اتفاقی می افتد، آیا از بارداری جلوگیری می کند؟ آیا چسبندگی در رحم درمان می شود، چگونه درمان می شود؟ آیا کسانی که چسبندگی در رحم دارند می توانند باردار شوند، آیا بعداً این اتفاق می افتد، چرا؟ ما به سوالات متداول در مورد چسبندگی رحم پاسخ داده ایم.

چسبندگی رحم که به عنوان سندرم آشرمن نیز شناخته می شود، بیماری است که به صورت مجموعه ای از سندرم ها از جمله آمنوره ثانویه، آسیب به لایه پایه آندومتر، بسته شدن نسبی یا کامل حفره رحم که معمولاً در اثر بارداری یا رحم غیر باردار ایجاد می شود، ظاهر می شود. ضربه. در برخی موارد، چسبندگی رحم ممکن است علائمی را نشان ندهد، در حالی که در برخی موارد، ممکن است علائم زیر را نشان دهد:

  • درد لگن
  • دردهای شدید قاعدگی
  • مشکل باردار شدن
  • سقط های مکرر
  • بی نظمی قاعدگی؛ بدون خونریزی قاعدگی یا کمتر
  • ناباروری

آیا چسبندگی در رحم مانع از بارداری می شود؟

زنان مبتلا به چسبندگی رحم در معرض خطر زیادی برای ناباروری، سقط مکرر بارداری و حاملگی خارج از رحم هستند. ناباروری دیده می شود زیرا چسبندگی هایی که ایجاد می شود، انتقال اسپرم یا تخمک را مختل می کند. اما اگر چسبندگی های رحم درمان شود، احتمال بارداری افزایش می یابد. پس از درمان، بیماران مبتلا به چسبندگی خفیف تا متوسط ​​معمولاً به عملکرد طبیعی قاعدگی باز می گردند و میزان موفقیت آمیز بارداری کامل ترم تقریباً 70 تا 80 درصد است.

آیا چسبندگی در رحم درمان می شود؟

چسبندگی داخل رحمی یک بیماری قابل درمان است. محتوای درمان شامل متلاشی شدن بافت اسکار ایجاد شده در اثر چسبندگی و تلاش برای جلوگیری از تشکیل مجدد بافت اسکار است.

چسبندگی در رحم چگونه درمان می شود؟

در درمان چسبندگی های داخل رحمی، هیستروسکوپی بیشتر توسط پزشکان استفاده می شود. هیستروسکوپی معاینه دهانه رحم و داخل رحم با استفاده از یک لوله نازک، روشن و قابل انعطاف به نام هیستروسکوپ است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دستگاه را از طریق واژن وارد می کند. تصویر گرفته شده از اینجا از طریق سیستم دوربین نظارت می شود و عمل جراحی بدون هیچ برشی انجام می شود. برای جلوگیری از تشکیل مجدد بافت اسکار، هورمون درمانی را می توان با نظر پزشک شروع کرد. ممکن است یک قرص استروژن خوراکی 30 روزه داده شود تا به رحم کمک کند تا از شر بافت های قدیمی خلاص شود و یک اندومتر سالم ایجاد کند.

آیا کسانی که چسبندگی در رحم دارند می توانند باردار شوند؟

چسبندگی در رحم بافت زخمی است که می تواند باعث چسبیدن اندام های لگنی از جمله تخمدان ها و لوله های فالوپ به هم شود. این بافت اسکار می تواند آناتومی یک زن را تغییر دهد و از ملاقات تخمک و اسپرم برای رسیدن به بارداری جلوگیری کند. درمان چسبندگی رحم می تواند به غلبه بر مشکلات باروری کمک کند. هدف از درمان بازیابی تخمدان ها و لوله های فالوپ است و به تخمک ها و اسپرم ها شانس بیشتری برای ملاقات می دهد. وقتی آنها با هم جمع می شوند، احتمال لقاح و لقاح بسیار بیشتر است.

آیا چسبندگی در رحم دیرتر اتفاق می افتد؟

چسبندگی در رحم ممکن است بعدا رخ دهد. این خطر به ویژه پس از کورتاژ برای زایمان یا سقط جنین افزایش می یابد. اگر بعد از کورتاژ قسمتی در داخل باقی بماند، این فرآیند تکرار می شود. زمانی که این فرآیند تکرار شود، خطر بیشتر است.

چه چیزی باعث چسبندگی در رحم می شود؟

چسبندگی در رحم معمولاً پس از تخریب در رحم ایجاد می شود. جراحی های رحم، برداشتن فیبروم ها، عمل های سقط جنین که در شرایط مناسب انجام نمی شوند می توانند باعث چسبندگی داخل رحمی شوند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا