دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

تزریق بوتاکس در واژن برای چیست؟

تزریق بوتاکس واژن شامل تزریق بوتاکس توسط پزشک زنان به طور مستقیم در عضلات واژن است. این فرآیند با بی حسی موضعی انجام می شود، بنابراین بیمار بیدار است، اما دردی احساس نخواهد کرد. لازم به ذکر است که بهبود شما بعد از عمل حدود 4 تا 5 روز طول می‌کشد و اثرات کامل بوتاکس نیز حدود 1 هفته بعد از عمل مشخص می‌شود. در برخی از موارد، تزریق بوتاکس به تنهایی کافی است تا بیمار بتواند دخول بدون درد داشته باشد.
در این روش درمانی همان‌طور که از اسمش پیدا است، به واژن بیمار بوتاکس تزریق کرده و منتظر می‌مانند تا ماهیچه‌های آن فلج شوند. در نتیجه، مشکل انقباض غیرارادی عضلانی آن‌ها برطرف می‌شود.

واژن یکی از اعضای بدن است که خاصیت کشسانی داشته و به دلیل افزایش سن و شروع یائسگی ، زایمان های مکرر و دوقلوزایی حالت افتادگی و شلی پیدا می کند و لبه های داخلی و خارجی واژن حالت قبلی خود را از دست میدهند. با افزایش سن و کاهش هورمون استروژن قدرت عضله و بافت های همبند اطراف کاهش یافته و در نتیجه واژن قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد. در این شرایط اعتماد به نفس برای برقراری رابطه زناشویی کاهش یافته، زنان احساس قبلی که هنگام برقراری رابطه جنسی داشته اند را ندارند و با مشکلات دیگر از قبیل بی اختیاری ادرار رو به رو می شوند. در نتیجه جوانسازی واژن یک عمل زیبایی درمانی است که هم با هدف درمان و هم هدف زیباسازی توسط پزشک زنان و زایمان انجام می‌شود.توجه داشته باشید که سلامت و زیبایی واژن در کیفیت روابط جنسی و احساس رضایت از زندگی زناشویی تاثیر زیادی دارد.

بنابراین به چه دلیل زنان واژن خود را بوتاکس می کنند؟

  1. برخی از زنان جوان پس از بارداری و زایمان در ناحیه واژن خود احساس گشادی می کنند و تصور دارند که واژن شان از لحاظ ارتجاعی حالت سابق را ندارد برای آن که همچون گذشته واژن به صورت اولیه برگردد می توانند تزریق انجام دهند.
  2. زنان مسنی هستند که در دوره یائسگی به سر می برند ولی علاقه دارند واژنی داشته باشند که زیبایی و کیفیت سابق را در روابط جنسی خود مجددا بدست بیاورد. به همین جهت بوتاکس بسیار می تواند در این زمینه به آنها کمک کند.
  3. برخی از زنان به سرعت پس از اولین زایمان، واژن شان دیگر نمی تواند رضایت جنسی همسرشان را جلب کند. بدین علت به متخصصین زنان مراجعه می کنند تا در جهت ترمیم واژن راهی را پیش پایشان بگذارد.
  4. بسیاری خانم ها بعد از زایمان های متعدد خصوصا زایمان طبیعی یا در اثر افتادگی رحم دچار بیماری بی اختیاری ادرار می‌شوند که بسیار آزار دهنده و مشکل ساز می‌باشد، می‌شوند. برای درمان بی اختیاری ادرار می‌توان به ناحیه واژن، بوتاکس تزریق می‌کنند.
  5. گاهی بسیاری از خانم ها با عارضه و مشکل انقباض نا خود آگاه واژن رو به رو می‌شوند که برای درمان این مورد، متخصص زنان به ناحیه وازن، بوتاکس تزریق می‌کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایای تزریق بوتاکس به واژن چیست؟

این روش بسیار روشی مطمئن و ایمن است. یکی از دلایل قانع کننده برای این باور آن است که این روش سال هاست در اثر آزمون و خطا به درجه ای از پختگی رسیده است. اولا پزشکان بسیار در این حوزه ها توانمند شده اند و دیگر اینکه دانش و ابزار آلات بکارگیری این روش درمانی و زیبایی به بلوغ رسیده است. پس زنان به راحتی می توانند به این روش اطمینان کرده و در جهت رفع مشکل خود تحت نظارت متخصص زنان خوب استفاده کنند.

  • زنانی که مشکل بی اختیار شدن ادرارشان را تجربه می کنند و این موضوع برایشان دردآور و عذاب دهنده است می توانند با روش بوتاکس از شر این موضع رها شوند.
  • دوره استراحت و نقاهت پس از درمان بسیار زیاد نیست و در طول مدت زمان کوتاهی می توانید زندگی عادی و طبیعی خود را از پی بگیرید.
  • افزایش حجم در واژن خانم ها باعث می شود به زیبایی آن افزوده گردد و تحریک بیشتری را برای همسرانشان ایجاد کند.
  • زنانی که متاسفانه از واژینیسموس در انزجار هستند می توانند برای رهایی از این درد به بوتاکس استفاده کنند.
  • روشی است که عارضه ای را در پی ندارد و می‌توان در دسته روش های درمانی و زیبایی بی عارض قرار گیرد.
  • در کوتاه ترین زمان بالاترین کیفیت و نتیجه را مشاهده می کنید.
  • بوتاکس در کاهش درد پریودی نیز نقشی مثبت دارد.

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا