دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

سوالاتی در مورد علائم بارداری

شما پریودتان را از دست داده اید، اخیراً تنبل بوده اید و بدنتان تحولات غیرعادی را تجربه می کند. بنابراین شما تعجب می کنید که علائم بارداری چیست؟ بنابراین، اولین علائم بارداری چه زمانی شروع می شود؟ آیا می توان بارداری را با علائم بارداری در 7 روز تشخیص داد؟

علائم بارداری چیست؟

  • تاخیر پریود،
  • ترشحات،
  • درد کشاله ران،
  • حساسیت سینه،
  • تیره شدن نوک سینه ها،
  • تکرر ادرار،
  • خونریزی خفیف (نظارت)،
  • حساسیت بویایی و ولع
  • تهوع و استفراغ،
  • نفخ شکم،
  • افزایش دمای بدن.

علائم بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

برای برخی از زنان، اولین علائم بارداری را می توان در 5-10 روز اول پس از لقاح احساس کرد. اما در این بین، ممکن است نتوانید علائمی را که قبلاً احساس می‌کردید درک کنید، احتمالاً به این دلیل که هنوز زمان برای پریود شدن شما وجود دارد. پس از سپری شدن دوره قاعدگی، علائم بارداری در هفته اول احساس می شود.

اولین علائم بارداری چه زمانی ظاهر می شود؟

علائم بارداری و دوره قبل از قاعدگی (PMS) بسیار شبیه به هم هستند. به همین دلیل است که برخی از زنان ممکن است در چند روز اول پس از تخمک گذاری علائم بارداری را در بدن خود مشاهده کنند. با این حال، دشوار است که بگوییم آیا بارداری علت این علائم است یا خیر.

بیایید به این سوال پاسخ دهیم که اولین علائم بارداری چیست ؟ اولین علائم با شروع تاخیر قاعدگی ظاهر می شود. ممکن است احساس ناراحتی و تورم در ناحیه کشاله ران وجود داشته باشد. اما از آنجایی که این علائم با دوره قاعدگی شما همزمان است، ممکن است از بارداری خود آگاه نباشید. هنگامی که تخمک ها با اسپرم ملاقات می کنند، علائم اولیه بارداری با لقاح شروع می شود. اولین علائم بارداری همراه با حالت تهوع و سرگیجه ظاهر می شود. اولین نشانه های بارداری از هفته دوازدهم ناپدید می شوند.

علائم بارداری در 7 روز چیست؟

علائم هفته اول بارداری در عرض 7 روز ظاهر می شود. بنابراین، چگونه 1 هفته بارداری تعیین می شود، بیایید در مورد آن صحبت کنیم. اولین مورد از این علائم، که ممکن است در هر مادر آینده متفاوت باشد، با درد و انقباضات آشکار می شود. در هفته اول که نوزاد در شکم مادر قرار می گیرد، خونریزی خفیف کوتاه مدت به نام ناظر دیده می شود. مانند بسیاری از مادران باردار، ممکن است فکر کنید که این لکه های صورتی یا قهوه ای خونریزی قاعدگی هستند.

علائم 100 درصد بارداری چیست؟

اول از همه، اجازه دهید بگوییم که همه زنان باردار این علائم را به یک شکل تجربه نمی کنند. اگرچه تاخیر در قاعدگی یکی از علائم صد در صد بارداری است، اما این ممکن است برای زنانی که بی نظمی قاعدگی را تجربه می کنند، نتیجه قطعی نباشد. اما مشاهده هر یک از علائمی مانند تاخیر در قاعدگی، درد در کشاله ران، ترشح، حساس شدن سینه ها، تکرر ادرار، حساسیت به بو، سرگیجه، تهوع صبحگاهی و استفراغ احتمال بارداری را تقویت می کند.

علاوه بر این علائم، علائمی مانند تغییرات عاطفی، افزایش دمای بدن، ضعف و میل مداوم به خواب نیز نشان دهنده بارداری است. اکنون بیایید نگاهی دقیق تر به مطمئن ترین علائم بارداری بیندازیم

1. تاخیر قاعدگی

در میان علائم صد در صد بارداری، اولین چیزی که به ذهن می رسد، تاخیر در قاعدگی است، همانطور که همه ما می دانیم. به ویژه، وقتی زنی که به طور معمول پریودهای منظمی دارد، متوجه می شود که قاعدگی او در تاریخ مورد انتظار شروع نمی شود، فکر می کند که این قوی ترین دلیل برای انجام تست بارداری زودهنگام است. اگر پریود شما نیز به تعویق افتاد، باید احتمال بارداری را در نظر بگیرید.

آیا این نشانه بارداری است یا پریود؟ مانند بسیاری از زنان، ممکن است شما هم در مورد تفاوت بین علائم قاعدگی و علائم بارداری و نحوه تشخیص این دو بیماری سردرگم شوید. زیرا علائمی مانند ترشح، درد شدید در ناحیه کشاله ران و کمردرد نیز از جمله علائم تاخیر قاعدگی است. بیایید با آن روبرو شویم، شرایطی مانند علائم قاعدگی در دوران بارداری وجود دارد و تشخیص آن آسان نیست.

.2 ترشحات

اگر قاعدگی شما دیر شده است و اخیراً ترشحات شدیدی دارید، ممکن است تعجب کنید که آیا مانند بسیاری از مادران باردار، ترشحات سفید رنگ واژن نشانه بارداری است؟ برای اطلاع شما، علائم بارداری می تواند به صورت ترشح نیز باشد. دلیل این امر این است که هورمون استروژن که به شدت در بدن ترشح می شود باعث می شود که تخمدان ها سریعتر کار کنند!

نکته مهم در اینجا رنگ و بوی ترشحات است. می دانیم که وقتی این ویژگی ها تغییر می کنند، علامت سوال در ذهن شما ایجاد می شود. اجازه دهید شما را بر اساس سوالات خود روشن کنیم.

 

* آیا ترشحات سفید نشانه بارداری است؟: بله، همچنین اگر ترشحات شما شفاف و بی بو باشد، خوب است.

* آیا ترشحات زرد نشانه بارداری است؟: ممکن است باشد، اما رنگ آن نزدیک به زرد یا سبز، تیره شدن نشانه خوبی نیست. اگر این رنگ با بوی بد همراه باشد، ممکن است عفونت مطرح باشد.

* ترشحات قهوه‌ای رنگ نشانه بارداری است؟ این می تواند خونریزی لانه گزینی باشد.

 .3درد کشاله ران

از خود می پرسید که آیا قاعدگی شما دیر شده است و دردهای شبیه به قاعدگی شما نشانه بارداری است. درد کشاله ران نیز جزو علائم اولیه بارداری محسوب می شود. درد ناشی از لانه گزینی جنین در رحم معمولاً در هفته های چهارم و پنجم بارداری دیده می شود.

. 4حساس شدن سینه ها

هنگامی که باردار می شوید، تغییراتی در سطح هورمون رخ می دهد. این تغییرات باعث درد و تورم در سینه ها می شود. می دانید قبل از شروع قاعدگی حساسیتی مانند درد در سینه ها وجود دارد، این درد نیز شبیه دوران قبل از قاعدگی است اما شدیدتر از آن است.

بیایید توضیح دهیم که آیا حساسیت نوک پستان نشانه بارداری است یا خیر. این حساسیت ناشی از بارداری فقط به سینه محدود نمی شود، روی نوک سینه ها نیز موثر است. درد، سینه های پر، متورم، حساس و حتی دردناک از جمله اولین علائم بارداری است که برای بسیاری از زنان از برخورد اسپرم و تخمک احساس می شود. بلافاصله "در هنگام بارداری حساسیت پستان از چه زمانی شروع می شود؟" بیایید به سوال پاسخ دهیم. این حساسیت می تواند چند روز پس از لقاح شروع شود.

 .5تیره شدن نوک سینه ها

تغییرات در سینه ها به تورم و حساسیت محدود نمی شود! بنابراین هنگامی که فکر می کنید " از کجا بفهمم باردار هستم " منطقی است که با معاینه سینه های خود شروع کنید. زیرا نه تنها ممکن است در سینه‌های خود احساس درد کنید، بلکه ممکن است متوجه شوید که ناحیه اطراف نوک سینه‌هایتان بازتر و تیره‌تر می‌شود.

بزرگ شدن نواحی دایره ای اطراف نوک سینه ها در عرض چند هفته پس از لقاح طبیعی است. دلیل این تغییر رنگ و مشابه آن در پوست شما هورمون هایی است که از قبل سرریز شده اند! تاول های ریز نیز ممکن است در اطراف نوک سینه ها رشد کنند (که شبیه آکنه هستند اما نیستند). ممکن است چند هفته طول بکشد تا بدن شما با تغییر تعادل هورمونی و بارداری سازگار شود، پس از آن احتمالاً احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

 .6تکرر ادرار

اگر جایی که اخیراً بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید توالت است، اگر شب ها به روشی غیرعادی از خواب بیدار شوید و به توالت بروید، ممکن است فکر کنید: «آیا تکرر ادرار نشانه بارداری است؟ ممکن است سوال باشد. پاسخ ما به سوال شما بله خواهد بود!

چه زمانی تکرر ادرار در دوران بارداری رخ می دهد ، ممکن است تعجب کنید. این حالت معمولاً 1 تا 3 هفته پس از لقاح رخ می دهد. دلیلش هم این است که هورمون هایی که جریان خون را تسریع می کنند روی کلیه ها هم تاثیر می گذارند!

 .7خونریزی خفیف

برخی از زنان با لانه گزینی جنین در رحم، خونریزی خفیف واژینال را تجربه می کنند. این خونریزی لانه گزینی نامیده می شود. بنابراین می توان آن را جزو علائم هفته اول بارداری به حساب آورد. خونریزی لانه گزینی معمولاً 5 تا 10 روز پس از لقاح رخ می دهد، احتمالاً زودتر از دوره مورد انتظار شما. از آنجایی که این وضعیت معمولاً با دوره قاعدگی همزمان است، می توان آن را با خونریزی قاعدگی اشتباه گرفت. با این حال، این خونریزی علامت بارداری مانند خونریزی قاعدگی قرمز نیست، بلکه به رنگ صورتی روشن تا متوسط ​​است.

8. حساسیت به عطر

یکی از اولین نشانه های بارداری حساسیت به بویایی است. بویی که قبلاً آزارتان نمی داد می تواند حالت تهوع در شما ایجاد کند. به همین دلیل از شما می خواهیم برای پاسخ به این سوال که چگونه می دانید باردار هستید به موارد زیر پاسخ دهید.

آیا حس بویایی شما تیز شده است؟

آیا نسبت به بوهای اطرافتان بیشتر از همیشه حساس شده اید؟

آیا مواقعی وجود دارد که بوهایی که هیچ کس آن را حس نمی کند باعث واکنش های اغراق آمیز در شما شود؟

اگر پاسخ مثبت است، ممکن است اولین علائم بارداری را تجربه کنید.

حساسیت بویایی در دوران بارداری از چه زمانی شروع می شود، این را هم بگوییم. حساسیت به بویایی که در هفته های اول ایجاد می شود می تواند تا ماه های سوم و چهارم بارداری ادامه داشته باشد.

9. ضعف و میل به خواب

حتی نمی توانید انگشتان خود را حرکت دهید؟ آیا آنقدر احساس خستگی می کنید که اگر خود را رها کنید روی زمین می خزید؟ آیا طوری می خوابید که قبلاً هرگز نخوابیده اید؟

اگر سؤالات بالا آنچه را که این روزها تجربه می کنید توصیف می کند، « آیا خستگی نشانه بارداری است؟ ما می توانیم به این سوال پاسخ مثبت دهیم. ضعف و میل به خواب نیز از اولین مواردی است که گذشتگان آن را از نشانه های بارداری می دانستند. اگر موضوع را از بعد علمی در نظر بگیریم، این علامت به دلیل تغییراتی که بدن برای سازگاری با بارداری طی می کند، بروز می کند و در سه ماهه دوم از تاثیر آن می کاهد.

 .10حالت تهوع و استفراغ

علائم بارداری نیز با حالت تهوع و استفراغ در هفته اول ظاهر می شود. در حالی که تهوع و استفراغ می تواند بسیار زود پس از لقاح رخ دهد، برخی از زنان این علامت را در روزهای بعد از لقاح و در برخی از زنان در حدود هفته ششم تجربه می کنند.

اگرچه این وضعیت که می تواند به دلیل تغییرات در سطح هورمون رخ دهد، به عنوان حالت تهوع صبحگاهی شناخته می شود، اما می توان آن را در هر زمانی از روز تجربه کرد.

 .11نفخ شکم

احساس نفخ می تواند یکی از اولین علائم بارداری باشد زیرا می تواند از همان لحظات اولیه لقاح شروع شود. ممکن است فکر کنید که این به تغییرات هورمونی شما مربوط می شود.

بنابراین، "آیا نفخ نشانه بارداری است؟"  پاسخ ما به این سوال مثبت است، اما تشخیص این احساس از نفخ و ادم قبل از قاعدگی دشوار است. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از هیجان کمی صبر کنید.

 .12افزایش دمای بدن

آیا افزایش دمای بدن نشانه بارداری است، بیایید بلافاصله توضیح دهیم. اگر دمای معمولی بدن خود را در شرایط عادی می دانید، می توانید آن را به عنوان یک علامت در نظر بگیرید که 1 درجه بالاتر از حد طبیعی است.

در این صورت، اگر دمای بدن خود را به طور مرتب کنترل کنید، می بینید که دمای بدن شما از لحظه بارداری 1 درجه بالاتر بوده و در طول بارداری بالا باقی مانده است. دمای بالا یکی از علائم اولیه است که بدن شما برای این سوال به شما می دهد که اولین علائم بارداری چیست.

سوالاتی در مورد علائم بارداری

آیا امکان بارداری بدون هیچ علامتی وجود دارد؟

بله، شما می توانید بدون تجربه هیچ یک از علائم ذکر شده باردار شوید. مطمئن ترین راه برای درک بارداری، انجام آزمایش خون بارداری است.

آیا علائم بارداری بدون عقب افتادن قاعدگی وجود دارد؟

حتی اگر فکر می‌کنید به دلیل خونریزی کوتاه مدت، که ما آن را بینایی می‌نامیم، پریود شده‌اید، ممکن است در واقع یک علامت ناشی از بارداری را تجربه کنید.

آیا در روزهای اول بارداری معده درد دارید؟

معده درد معمولا از 4 هفته اول بارداری شروع می شود و تا ماه سوم به طور متناوب ادامه می یابد. اما درد کشاله ران یکی از علائم اولیه بارداری است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا