دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

جلوگیری از بارداری با شستشوی واژن

دوش گرفتن، شستن بدن، شنا، آبتنی یا هرگونه فعالیتهایی که با آب سروکار دارد از بارداری جلوگیری نمی کند.

 

1اگر بلافاصله بعد از آمیزش جنسی دوش بگیرم بازهم می توانم باردار شوم؟

بلی، می توانید. دوش گرفتن، شستن بدن، شنا، آبتنی یا هرگونه فعالیتهایی که با آب سروکار دارد از بارداری جلوگیری نمی کند، اسپرم‌ها موجودات ریز بسیار مقاومی هستند و می توانند رو به سمت بالا یا به سمت پایین و به هر جهتی شنا کنند.

 

2اگر بلافاصله بعد از آمیزش جنسی بلند شده و بایستم آیا باردار خواهم شد؟

ایستادن، نشستن، دراز کشیدن و حتی بالا و پایین پریدن تفاوتی در شانس باردار شدن شما ایجاد نمی کند، نیروی جاذبه زمین از شنا کردن رو به بالای اسپرم جلوگیری نمی کند.

 

3اگر زیر دوش یا داخل استخر آمیزش جنسی کنیم آیا همچنان می توانم باردار شوم؟

بلی، می توانید. اسپرم‎‌ها توانایی زیادی در شناکردن به سمت بالا دارند، بنابراین بودن شما داخل آب هیچ تفاوتی نمی کند. اما می تواند برایتان خطرناک باشد چرا که آب با فشار به داخل مهبل شما می رود.

 

4آیا زمانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنم احتمال باردار شدنم هست؟

بلی. بخصوص اگر شما خوردن یک یا چند تای آنها را فراموش کنید، قرص دهانی ضد بارداری همچنین زمانی که شما دچار شکم درد، استفراغ یا اسهال هستید، ممکن است کارایی خود را از دست بدهد. بعضی از آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است اثر قرص را خنثی کنند.

 

5فکر می کنم چون خیلی لاغر هستم نمی توانم باردار شوم. آیا این حقیقت دارد؟

در صورتی که خیلی نحیف باشید بازهم می توانید باردار شوید، بی اشتهایی عصبی می تواند منجر به توقف تخمک گذاری و عادات ماهانه شود اما این در مراحل پیشرفته است. گمان نکنید که چون سایزتان ٦ یا ٨ است از بارداری مصون بوده یا نازا خواهید بود.

 

6اگر هنگام آمیزش جنسی، کاندوم از آلت تناسلی شوهرم خارج شود آیا ممکن است باردار شوم؟

بلی، ممکن است. برای همین هنگامی که شوهرتان می خواهد آلت تناسلی خود را بیرون بیاورد حتماً باید یکی از شما کاندوم را در ته آلت تناسلی او محکم با دستش نگه دارد. در غیر این صورت ممکن است کاندومی که پر از منی است لیز خورده و خارج شود و داخل مهبل شما بماند.

 

7آیا در دوران شیردهی احتمال باردار شدنم هست؟

بلی. این احتمال وجود دارد، اما اگر شما در طول شب هم شیر می دهید و نوزادتان اغلب هم در روز و هم در شب شیر می خورد، در این صورت اگرچه احتمال باردار شدن کم است ولی همچنان امکان پذیر است.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا