دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

واژینیت، التهاب و عفونت واژن

باعث ایجاد ترشحات، بوی بد، سوزش، یا خارش می شود. تشخیص دشوار است زیرا واژینیت علل بسیاری دارد. برای درمان خارش، ترشحات و ناراحتی این مشکل زنان از داروهای بدون نسخه استفاده می کنند.  واژن تعادل را در بین باکتری های طبیعی برقرار می کند و تغییرات هورمونی در بدن را حفظ می کند. واژینیت زمانی اتفاق می افتد که اکوسیستم واژن توسط داروهای خاصی نظیر آنتی بیوتیک ها، هورمون ها، داروهای ضد بارداری (خوراکی و موضعی)، داروهای واژینال، مقاربت جنسی، بیماری های منتقله از راه جنسی، استرس و تغییر در شرکای جنسی تغییر کرده است.

 برخی از عفونت های واژن از طریق تماس جنسی منتقل می شوند. واژینیت به معنای التهاب است و اغلب ناشی از عفونت است، اما ممکن است به علت تغییرات هورمونی (به ویژه هنگامی که یک زن در معرض یائسگی قرار می گیرد) یا به علت آسیب در دختران جوان ایجاد شود. برخی از عفونت ها با بیماری های جدی تر مرتبط است. در این مقاله بطور کامل درباره انواع عفونت، درمان و پیشگیری توضیح داده شده است:

انواع عفونت واژن در زنان

علائم عفونت واژن چیست؟

علت عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن چگونه تشخیص داده می شود؟

درمان انواع عفونت واژن چیست؟

چگونه از عفونت واژن پیشگیری کنیم؟
انواع عفونت واژن در زنان

 سه نوع عفونت واژن شایع هستند. علل آنها کاملا متفاوت هستند، اما علائم و نشانه های آنها مشابه هستند و درمان این سه بیماری متفاوت است:

     عفونت باکتریایی
    عفونت قارچی واژن
    تریکوموناس

• بسیاری از زنان اغلب به اشتباه فکر می کنند که "عفونت قارچی" دارند و خودشان را درمان می کنند، در حقیقت، عفونت واژن مشابهی دارند که به درمان با داروهای ضد مخدر پاسخ نمی دهند.  اگر دچار مشکلی داشته اید، برای آزمایش دقیق و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید.
علائم عفونت واژن چیست؟

 ترشحات واژن، خارش، و سوزش نشانه های رایج از انواع مختلف التهاب و عفونت واژن است. اگرچه نشانه های این عفونت ها بسیار شبیه هستند، اما تفاوت هایی در رنگ و بوی ترشحات وجود دارد.  برخی از ترشحات واژن در زنان در سنین باروری طبیعی است. به طور معمول، غدد درون رحم یک ترشح مخاطی روشن ایجاد می کند که به سمت پایین حرکت می کند و با باکتری ها مخلوط می شود، سلول های واژینال را ترشح می کند و غده بارتولن در نزدیکی مهبل (واژن) ایجاد می کند (کیست بارتولن چیست و درمان آن). این مواد ممکن است مخاط را به رنگ سفید تبدیل کنند و ترشحات در معرض هوا، تبدیل به زرد شوند. در طول چرخه قاعدگی، زمانی که غدد رحم مخاط بیشتری تولید می کنند، بسته به مقدار استروژن تولید شده، این ترشحات واژن طبیعی است.

هیجان جنسی و استرس هیجانی هر دو با افزایش ترشح فیزیولوژیک واژینال همراه است

اگر ترشحات واژن شما غیر طبیعی است مانند رنگ سبز، بوی ناپایدار، تغییر قوام، و یا به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش می یابد، ممکن است در معرض عفونت واژن باشید.




 

برچسب ها واژن
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا