دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

علت بوی بد واژن

علت بوی بد واژن


بوی واژن هر بویی است که از واژن منشا می گیرد. طبیعی است که واژن شما کمی بو می دهد. اما ، بوی شدید واژن - به عنوان مثال ، بوی "ماهی" - ممکن است غیرطبیعی باشد و می تواند مشکلی را نشان دهد.

بوی غیر طبیعی واژن که به دلیل عفونت یا مشکل دیگری اتفاق می افتد معمولاً با سایر علائم واژن مانند خارش ، سوزش ، تحریک یا ترشحات همراه است.

بوی واژن ممکن است در طول چرخه قاعدگی شما متفاوت باشد و به خصوص بعد از رابطه جنسی قابل توجه باشد. تعریق طبیعی نیز می تواند باعث ایجاد بوی واژن شود. دوش گرفتن یا استفاده از دئودورانت واژن برای کاهش بوی واژن وسوسه انگیز است ، اما این محصولات ممکن است باعث تحریک و سایر علائم واژن شوند.

واژینوز باکتریال - رشد بیش از حد باکتری های واژن که به طور طبیعی اتفاق می افتد - شایع ترین عفونت واژن است که باعث ایجاد بوی واژن می شود. تریکومونیازیس - یک عفونت منتقله از راه مقاربتی - همچنین می تواند منجر به بوی واژن شود. عفونت های کلامیدیا و سوزاک معمولاً بوی واژن ایجاد نمی کنند. عفونت های مخمری نیز وجود ندارد.


اگر نگران بوی غیرطبیعی یا مداوم واژن هستید ، برای معاینه واژن به پزشک مراجعه کنید - به خصوص اگر علائم و نشانه های دیگری مانند خارش ، سوزش ، تحریک یا ترشح داشته باشید.
اگر نگران بوی غیرطبیعی یا مداوم واژن هستید ، برای معاینه واژن به پزشک  متخصص زنان مراجعه کنید - به خصوص اگر علائم و نشانه های دیگری مانند خارش ، سوزش ، تحریک یا ترشح داشته باشید.

توصیه دیگر ما چنانچه این روزها نگران مراجعه حضوری به مطب ها و ابتلا به کرونا هستید میتوانید با استفاده از سامانه تله
ویزیت 


TeleVisit 

به طور آنلاین مشکل خود را با پزشکان متخصص زنان از طریق سایت


Www.TeleVisit24.com

در میان بگذارید و درمان شوید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا