دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

بعد از لیزر زخم دهانه رحم و عفونت رحم چکار کنیم ؟

به‌طور طبیعی ناحیه واژن دارای یک سری باکتری‌ها و قارچ‌هاست که اگر در حد متعادل تکثیر شوند، فعالیتشان برای واژن مفید است؛ اما اگر به هر دلیلی مانند تغییرات هورمونی، استرس، عدم رعایت بهداشت، انجام جراحی و ...

این محیط از نظر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها نامتعادل شود، عفونت ایجاد خواهد شد.
 
این عفونت می‌تواند تا رحم ادامه پیدا کند و یا از همان ابتدا تنها رحم را درگیر نماید. عفونت‌های قارچی واژن افراد بیشتری را نسبت به عفونت باکتریایی یا عفونت‌های کلامیدیایی واژن درگیر می‌کنند. بروز عفونت در ناحیه واژن با علائمی همراه است که اغلب در بین انواع عفونت‌های واژن مشترک هستند
این علائم شامل خارش در ناحیه واژن، سوزش همراه با ادرار، احساس سوزش و درد در هنگام نزدیکی، لکه بینی بعد از نزدیکی، بوی بد ترشحات واژن، تورم و التهاب واژن، تغییر رنگ ترشحات واژینالی و ... است که در زنانی که عفونت مکرر دارند، مرتباً دیده می‌شوند.
معمولاً متخصصان زنان بسته به نوع عفونت که تشخیص آن بسیار مهم است و به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد و همچنین شدت آن، از روش‌های مختلف داروهای خوراکی و یا موضعی و در دوران بارداری بیشتر از داروهای موضعی و تزریقی جهت درمان انواع عفونت‌های واژینال و رحم استفاده می‌کنند؛ اما لیزر رحم برای عفونت یک شیوه نوین درمان عفونت مکرر واژن است که با استفاده از تکنولوژی بروز دنیا یعنی اشعه لیزر با دستگاه‌های خاص این کار را انجام می‌دهد و عفونت را برطرف می‌کند.
می‌توان گفت لیزر برای درمان عفونت رحم که در مراکز تخصصی زنان مجهز مانند مرکز ما توسط پزشکان و تکنسین‌های باتجربه انجام می‌شود، یک روش سریع و قطعی برای درمان عفونت رحم است.
 
بخصوص افرادی که به‌صورت مکرر دچار عفونت می‌شوند و این موضوع کیفیت زندگی آن‌ها را تغییر داده است، به‌خوبی می‌توانند از روش لیزر رحم برای عفونت به عنوان راه حل درمان عفونت مکرر واژن بهره‌مند شوند
در این روش با استفاده از پرتوهای خاص لیزر که دارای موج‌های مشخصی است که تنها متخصص زنان و افراد آموزش دیده می‌دانند چه نوع طول‌موجی این کار را انجام می‌دهد، محیط واژن را استریل کرده و میزان اسیدیته ناحیه واژن را که باید بین 8/3 تا 5/4 باشد، تنظیم می‌کند.
 
درنتیجه تعداد باکتری‌های مفیدی که باید در واژن فعالیت کنند، بیشتر شده و فلور واژن به حالت طبیعی برمی‌گردد. همین امر برای رحم نیز انجام می‌شود و رحم را پاکسازی می‌کند.

مراقبت‌های بعد از لیزر زخم دهانه رحم و لیزر رحم برای عفونت

بااینکه لیزر به متخصص شما کمک می‌کند تا بتواند عفونت شما را به‌صورت نیمه تهاجمی و با عوارض کمتر ناشی از مصرف برخی داروها درمان کند، اما بعدازآن باید مراقبت‌هایی را جهت بهبودی کامل انجام دهید. بخصوص افرادی که برای درمان عفونت مکرر واژن از این روش استفاده می‌کنند، باید مراقبت‌های بعد از لیزر زخم دهانه رحم، اجرا نمایند:

  • از کمپرس یخ بعد از انجام  عمل جهت کاهش تورم و سوزش استفاده نمایید.
  • مصرف منظم داروهای ضد درد که توسط متخصص زنان انجام دهنده لیزر رحم برای عفونت برایتان تجویز می‌شود.
  • عدم انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین تا زمانی که متخصص شما تعیین می‌کند.
  • عدم برقراری رابطه جنسی، باز هم تا زمانی که متخصص شما اجازه داشتن رابطه را به شما بدهد.


در صورت رعایت مراقبت‌های بعد از لیزر زخم دهانه رحم، بعد از چند روز بهبودی حاصل می‌شود و می‌توانید اکثر فعالیت‌های روزانه خود را که قبل از عمل انجام می‌دادید، از سر بگیرید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا