دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

خونریزی غیر طبیعی رحم و علل آن

خونریزی غیر طبیعی رحم و علل آن:

 

خونریزی رحمی که بدون دلیل و یا سابقه باشد ممکن است در هر رده سنی برای خانمها اتفاق بیفتد.هر گونه خونریزی غیرمعمول باید هر چه سریعتر مورد ارزیابی قرار گیرد.خونریزی غیر طبیعی رحمی میتواند از یک قطره خونریزی تا خونریزی خیلی شدید در زمان پریود یا فاصله ی پاکی بین پریودها باشد. این می تواند در هر زمانی در طول چرخه ماهیانه تان، از جمله در طول دوران قاعدگی طبیعی شما رخ دهد.

 

علائم خونریزی غیرطبیعی رحمی:

 

خونریزی شدید بین دوره های پریودی یک نشانه از خونریزی غیرطبیعی است. خونریزی خیلی شدید در طی یک دوره و / یا خونریزی که بیش از 7 روز طول می کشد، منوراژی نامیده می شود.

 

چه چیزی باعث خونریزی غیرطبیعی رحمی می شود؟

 

    بسیاری از چیزها وجود دارند که می توانند باعث خونریزی غیرطبیعی رحمی شوند. بارداری یک دلیل رایج آن است.

    پولیپ ها یا فیبروئیدها (تومورهای کوچک و بزرگ) در رحم هم می تواند باعث خونریزی شود.

  یک مشکل تیرویید، عفونت دهانه رحم و یا سرطان رحم می تواند باعث خونریزی غیرطبیعی رحمی شود.

    در اغلب زنان، خونریزی غیرطبیعی موجب عدم تعادل هورمونی می شود. وقتی هورمون ها مشکل دار هستند، پزشکان این مشکل را خونریزی رحمی ناکارآمد یا DUB می نامند.

    خونریزی غیر نرمال ناشی از عدم تعادل هورمونی در نوجوانان و یا در زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند، است.

 

اینها تنها چند مشکلی هستند که می توانند باعث خونریزی غیرطبیعی رحمی شوند. این مشکلات در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما خونریزی غیرطبیعی رحمی میتواند به سن شما بستگی داشته باشد.

 

خونریزی غیرطبیعی

خونریزی رحم زنان در سنین جوانی، دهه 20 و 30 سالگی:

 

دلیل رایج خونریزی غیرطبیعی در زنان و نوجوانان در دوران بارداری است. بسیاری از زنان در چند ماه اول بارداری طبیعی خونریزی غیرطبیعی دارند. برخی از قرص های کنترل بارداری یا استفاده از آی یو دی نیز می توانند باعث خونریزی غیرطبیعی شوند.

 

برخی از زنان جوان که خونریزی غیرطبیعی دارند، تخمکشان را از تخمدان خود (به نام تخمک گذاری) در طول چرخه قاعدگی رها نمی کنند. این برای نوجوانانی که تازه دوره هایشان شروع شده، رایج است.

 

عدم تعادل هورمونی ممکن است باعث شود که بدن شما تشخیص ندهد چه وقت آستر را رها کند. این می تواند باعث خونریزی نامنظم (لکه بینی) بین دوره های شما شود.

 

خونریزی رحم زنان جوان

خونریزی رحم زنان در دهه 40 و اوایل دهه 50 سالگی:

 

در سال های پیش از یائسگی و زمانی که یائسگی آغاز می شود، زنان ماه ها تخمک گذاری انجام نمی دهند و این، می تواند باعث خونریزی غیرطبیعی رحمی شود که شامل دوره های سنگین و سبک تر و خونریزی نامنظم است.

 

ایجاد مخاط رحم ( اندومتر ) ضخیم دلیل دیگری برای خونریزی در زنان در دهه 40 و 50 سالگی است. این مسئله می تواند هشداری از سرطان رحمی باشد.

 

اگر خونریزی غیرطبیعی رحمی دارید و در این گروه سنی هستید، باید به پزشک خود بگویید. این ممکن است یک بخش عادی از  نزدیک شدن به یائسگی باشد، اما مهم است که مطمئن شوید که سرطان رحمی دلیل آن نیست.

 

علل خونریزی رحم

خونریزی رحم زنان بعد از یائسگی:

 

هورمون درمانی، دلیل شایع خونریزی رحمی پس از یائسگی است.

 

عوامل دیگر عبارتند از:سرطان رحم و آندومتر.

 

این سرطان ها در زنان مسن تر نسبت به زنان جوان شایع تر است اما سرطان همیشه علت خونریزی غیرطبیعی رحمی نیست. بسیاری از مشکلات دیگر وجود دارند که باعث خونریزی بعد از یائسگی می شوند به همین دلیل مهم است که بعد از یائسگی با پزشک خود صحبت کنید.
 

شما میتوانید از طریق سامانه تله ویزیت به صورت آنلاین ویزیت شوید.

شما می توانید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید یا اگر وقت مراجعه به پزشک را ندارید یا دسترسی به یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور تله ویزیت به صورت آنلاین  با دکتر نعمت اللهی متخصص زنان و زایمان به صورت متنی ارتباط برقرار کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا