دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک از بارداری جلوگیری می کند؟

بارداری زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با درمان موثر امکان پذیر است. پزشکان به مادران باردار در مورد کنترل وزن در طول فرآیند درمان هشدار می دهند.

این سوال که آیا سندرم تخمدان پلی کیستیک از بارداری جلوگیری می کند یا خیر، یکی از مسائلی است که برای خانم ها جالب است. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که از هر 5 زن در 1 زن رخ می دهد و معمولا در زنان جوان رخ می دهد. علائم واضحی مانند آکنه، پوست چرب، ریزش مو وجود دارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری مستعد ژنتیکی است و شایع‌ترین اختلال هورمونی در بین تمام سیستم‌های بدن است، نه فقط بیماری‌های زنان. تخمک گذاری نادر یا بدون تجربه در این بیماری می تواند مانعی برای بارداری ایجاد کند. متخصصان بیان می کنند که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است مشکلاتی در باردار شدن داشته باشند، اما با درمان موثر حتی در صورت طولانی شدن مدت زمان بارداری می توان بارداری را تجربه کرد.

در سندرم تخمدان پلی کیستیک، تخمک گذاری نادر است یا وجود ندارد. بنابراین شانس باردار شدن نیز کاهش می یابد. اما این قانون همیشه اعمال نمی شود. همچنین زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در اولین تلاش باردار می شوند. به عبارت دیگر، اگرچه قطعیتی وجود ندارد، اما ممکن است روند بارداری در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک به تاخیر بیفتد

کنترل وزن ضروری است

کارشناسان استدلال می کنند که کنترل وزن علاوه بر درمان برای رفع موانع بارداری برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ضروری است. زنان مبتلا به این بیماری معمولاً اضافه وزن دارند و این وزن به عنوان افزایش وزن الگوی مردانه طبقه بندی می شود. برای تعیین نوع افزایش وزن، اندازه گیری در سطح ناف انجام می شود و اگر بیش از 88 سانتی متر باشد، می توان آن را افزایش وزن مردانه تشخیص داد. متخصصان یکی از قوانین مهم برای غلبه بر سندرم تخمدان پلی کیستیک را کاهش وزن می دانند.

بیماران با روش های درمانی در حال توسعه می توانند بچه دار شوند

هدف اصلی در سندرم تخمدان پلی کیستیک بازگرداندن تخمک گذاری است. برای این، اول از همه، کاهش وزن باید حاصل شود. زیرا اضافه وزن در درمان دارویی اثربخشی دارو را کاهش می دهد و ممکن است باعث شکست درمان شود. پس از رسیدن به وزن ایده آل، درمان های دارویی اعمال می شود. علاوه بر درمان دارویی، واکسیناسیون روزانه نیز بدن را تحریک می کند تا تخمک گذاری تضمین شود

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا