دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

بارداری بعد از فیبروم رحم امکان پذیر است؟

بارداری بعد از فیبروم رحم  امکان پذیر است؟بهترین پزشک برای برداشتن فیبروم رحم کیست؟فیبروم رحم چیست؟علائم وجود فیبروم رحم چیست ؟درمان فیبروم رحم به چه صورت است؟ علت بروز فیبروم رحم چه میباشد؟ و هزاران سوال مشابه در رابطه با فیبروم رحم وجود دارد که هدف ما در این مقاله بررسی کلی فیبروم رحم و بررسی  فیبروم رحم و بارداری می باشد.

فیبروم رحم چیست؟

رشد کردن بیش از حد بافت های رحم را فیبروم رحم می گویند. که انواع مختلفی دارد و می‌تواند باعث ناباروری گردد. به همین دلیل یافتن پزشکانی که بتواند فیبروم رحم را به صورت کامل از داخل رحم خارج کنند. و یا به روشی دیگر درمان کنند بسیار مهم است.

لازم به ذکر است که معمولاً فیبروم های رحمی در سن ۲۵ سالگی بیشتر بروز می کند.

آیا بارداری بعد از فیبروم رحم امکان پذیر است؟

خوشبختانه بارداری بعد از برداشتن فیبروم رحم امکان پذیر است. در واقع درصد باروری بر حسب شرایط بیمار مشخص می گردد. چون نوع فیبروم، اندازه فیبروم رحم، و تعداد آن جزو موارد بسیار مهمی هستند که در بحث باروری دخیل می باشند.

آیا امکان باردار شدن با وجود فیبروم رحم امکان دارد؟

اگر بیماران دارای فیبروم ساب سروزال باشند. و همچنین اگر اندازه فیبروم ها کوچک باشد در این صورت می‌توان با انجام عمل لاپاراسکوپی اقدام به برداشتن این فیبروم ها کرد.  با توجه به اینکه این فیبروم ها در خارج از رحم رشد می کنند. به گونه‌ای برداشتن این فیبروم ها بسیار راحت است. و به گونه ای مشکلی برای بارداری بعد از عمل به وجود نمی آورد.

  1. برخی از فیبروم ها نیز داخل رحم وجود دارد و با نام ساب موکوزال معروف هستند. که اگر اندازه فیبروم ها کوچک باشد به راحتی می توان با روش هیستروسکوپی اقدام به برداشتن فیبروم کرد.
  2. برخی از فیبروم ها نیز وجود دارند که در داخل عضلات رحم رشد می کنند. که این مورد بسیار حساس است. و همچنین برداشتن این فیبروم ها نیز بسیار سخت است. حتی اگر برداشتن این فیبروم به وسیله پزشک تازه کار و بی تجربه انجام گردد. در این حالت ممکن است به آندومتر آسیب وارد شود.  که در نتیجه آن شانس باروری تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند
در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا