دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

فواید قاعدگی برای بدن چیست ؟

یک دوره منظم اغلب به عنوان یک چرخه‌ای که ۲۸ روز طول می کشد طبقه بندی می‌شود اما گاهی اوقات چرخه‌های قاعدگی در فاصله‌ ۲۱ تا ۳۶ روز هم برای برخی خانم‌ها طبیعی است.

 

فواید قاعدگی و سلامت استخوان های بدن

تعادل مناسب بین هورمون‌هایی نظیر استروژن، پروژسترون، تستوسترون و… کمک می‌کند تا استخوان‌ها سالم و قوی باشند. هورمون‌های دیگری هم در بدن زنان وجود دارند که همواره باید در تعادل مناسب قرار داشته باشند؛ هورمون‌هایی مثل تیروئید، پاراتیروئید، کورتیزول، انسولین. اگر اختلال در این هورمون‌ها ایجاد شود، در نهایت به دوره‌های نامنظم منجر شده و پوکی استخوان را در پی خواهد داشت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متعادل نگه داشتن هورمون ها

وقتی که خانمی دوره‌های منظم قاعدگی را پشت سر می‌ گذارد یعنی هورمون‌های جنسی بدنش در وضعیت مناسبی قرار دارند.

 

حفظ وزن مناسب

معمولا چربی در اطراف شکم جمع می‌شود؛ تولید بیش از حد استروژن و کمبود انسولین باعث ایجاد چاقی در زنان می‌شود. قاعدگی منظم با تعادل هورمونی موجب حفظ تناسب اندام خواهد شد.

عملکرد مناسب تیروئید

تیروئید عملکرد هر سلول در بدن را کنترل می‌کند؛ این غده حتی روند رشد، ترمیم و تعادل میزان سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌نماید. هنگامی که اختلال در سطح هورمون‌های تیروئید وجود دارد در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شود. کلسترول بالا، افسردگی و سایر اختلالات مختلف بدن هم بخشی از عوارض دوره‌های نامنظم قاعدگی هستند. بنابراین عملکرد مناسب هورمون‌ها به دوره‌های منظم بدن بستگی دارد.

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا