دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چند سوال، نگرانی و پاسخ در دوران بارداری

اگرچه این یک پروسه طولانی و پر دردسر است، اما ممکن است در طول پروسه بارداری که کاملاً لذت بخش تعریف می شود، علامت سوال ها و نگرانی های زیادی در ذهن شما ایجاد شود. در واقع، اینها اغلب باعث سردرگمی و استرس می شوند. نیازی نیست! اگر پاسخ همه آنها را بیابید، می توانید دوران بارداری بدون استرس و راحتی داشته باشید.

آیا مراقبت از حیوانات خانگی در دوران بارداری اشکالی ندارد؟

اگر حیوان خانگی کاملاً واکسینه شده باشد و داروهای انگل داخلی - خارجی به طور منظم داده شود، مشکلی ایجاد نخواهد شد. اویسال، پیاده روی با حیوان خانگی خود برای شما نیز خوب است. صبور باشید و منتظر باشید تا او نیز مانند برادرش به آن عادت کند تا بعد از تولد حسادت به نوزاد نباشد. علاقه خود را به هر دو از دست ندهید.

چگونه در دوران بارداری از انگل توکسوپلاسما جلوگیری کنیم؟

انگل توکسوپلاسما یک ارگانیسم تک سلولی است که می تواند به راحتی از طریق دهان از حیوانات به انسان منتقل شود. من به خصوص می خواستم در مورد این موضوع صحبت کنم، زیرا اگرچه بسیار بی گناه به نظر می رسد، اما در واقع یک بیماری موذیانه است که می تواند منجر به سقط جنین، مرده زایی یا زایمان ناتوان شود. اگرچه در دوران بارداری هیچ علامتی وجود ندارد، اما عقب ماندگی ذهنی، نابینایی و غیره در آینده قابل مشاهده است. این انگل می تواند از گربه ها و همچنین از گوشت خام منتقل شود. بنابراین در مصرف گوشت پخته به خصوص در دوران بارداری دقت کنید. حتی به گوشت خام دست نزنید و سالامی و کالباس نخورید. آنها را به گربه خود ندهید و اطمینان حاصل کنید که در این مدت از گربه های ولگرد دوری می کنند. به غیر از غذا توصیه می کنم هنگام تعویض بستر گربه مراقب باشید و از دستکش استفاده کنید.

آیا در دوران بارداری باید از خوردن غذاهای دریایی اجتناب کرد؟

غذاهای دریایی وجود دارند که نباید در دوران بارداری مصرف شوند. این ماهی ها دارای مقادیر بالایی از فلزات سنگین و جیوه هستند. مثلاً ماهی خال مخالی، اره ماهی، سوپاپ، ماهی تن... به جای اینها ماهی باس و ماهی قزل آلا خیلی بهتر و مغذی هستند. مانند گوشت قرمز خام، باید از ماهی خام خودداری کنید.

مصرف تخم مرغ در بارداری چگونه باید باشد؟

مصرف تخم مرغ برای رشد کودک در دوران بارداری بسیار مهم است، اما در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. تخم مرغ نیم پز می تواند حاوی باکتری سالمونلا باشد. حتی می توان آن را در محصولات حاوی تخم مرغ خام مانند سس مایونز نیز یافت. به همین دلیل است که شما فقط باید تخم مرغ کاملا پخته و سفت مصرف کنید.

آیا مصرف آنتی بیوتیک در دوران بارداری بی خطر است؟

اگر در دوران بارداری بیمار شوید و پزشک به شما توصیه کند که از آنتی بیوتیک استفاده کنید، از هر عواقبی که ممکن است رخ دهد سودمندتر است. پزشک قبلاً هنگام تجویز این آنتی بیوتیک مقایسه ای بین سود و زیان انجام داده است. مثل همیشه، تشخیص و تجویز دارو در دوران بارداری برای پزشک مهم است.

آیا می توان در دوران بارداری ورزش، مدیتیشن و ورزش انجام داد؟

همیشه محتاط بودن خوب است. بنابراین با توجه به خطر سقط، بهتر است در 3 ماه اول از ورزش و مشتقات آن دوری کنید. می توانید به طور منظم پیاده روی کنید، اما از نظر مسافت و سرعت زیاده روی نکنید. در آینده ورزش های کوچک را با حضور متخصصان شروع کنید. شرکت در کلاس هایی که به ویژه برای زنان باردار برگزار می شود از نظر راحتی زایمان نیز مفید خواهد بود، اما با این حال بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. یوگا و پیلاتس برای رفع گرفتگی، درد و ادم بدن در این دوران مفید خواهد بود.

چرا رنگ کردن مو در دوران بارداری اشکالی ندارد؟

ما همیشه این را می شنویم، آنها می گویند: "در دوران بارداری نمی توانید موهای خود را رنگ کنید". به خصوص در 3 ماهه اول می تواند آسیب جدی به نوزاد وارد کند. به همین دلیل من به تعویق انداختن توصیه می کنم. پس از 3 ماه و دوباره تحت نظر پزشک، می توانید رنگ موی غیر شیمیایی، ارگانیک و گیاهی را امتحان کنید.

آیا رابطه جنسی در دوران بارداری به جنین آسیب می رساند؟

باز هم این موضوعی است که باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا بارداری همه یکسان نیست. اگر دوره بارداری سالمی را پشت سر می گذارید، می توانید بعد از مدت زمان مشخصی رابطه جنسی داشته باشید.

آیا می توانید در دوران بارداری سفر کنید؟

اگر دوره بارداری طبیعی دارید، یک قانون کلی وجود دارد. مسافران باردار با توجه به گزارش پزشک می توانند بین هفته های 28 تا 35 با هواپیما سفر کنند. بعد از هفته سی و ششم به هیچ عنوان خانم های باردار نمی توانند سوار هواپیما شوند.

آیا می توان در دوران بارداری با ماشین سفر کرد؟

رانندگی در این مدت مشکلی ندارد. فقط در سه ماه اول و آخر از سفر بیش از 6 ساعت خودداری کنید. استراحت مکرر، رفتن به توالت و پیاده روی کوتاه در طول سفر خوب خواهد بود. هنگام بستن کمربند ایمنی، حتماً بند پایینی را تا حد امکان از پایین رد کنید، نه از روی شکم.

آیا مراقبت از پوست و بوتاکس در دوران بارداری قابل انجام است؟

هنگامی که باردار هستید، تا زمانی که پوست خود حاوی محصولات تمیز و ایمن باشد، می توانید با مشورت پزشک از پوست خود مراقبت کنید. اما قطعا باید از کاربردهای زیبایی مانند بوتاکس و فیلرها دوری کنید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا