دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

تایید اپلیکیشن اپل واچ برای بارداری، در روزهایی که درجه حرارت بدن بالاتر است

سازمان غذا و دارو برای نخستین بار یک اپلیکیشن اپل واچ را به عنوان روش پیشگیری از بارداری مورد تایید قرار داده است. این اپلیکیشن Natural Cycles نام دارد و با کمک سنسور دمای اپل واچ می‌تواند روزهای تخمک‌گذاری و در نتیجه زمان‌های باروری را با دقت بالا پیش‌بینی کند.
 
البته شرکت اپل از حدود یک سال قبل و هنگام معرفی سنسور دما در اپل واچ سری ۸ به این نکته اشاره کرده بود که دقت این سنسور سبب می‌شود که بتوان از آن برای پیشگیری از بارداری یا برنامه ریزی برای بارداری استفاده کرد اما تا به حال این موضوع توسط یک نهاد رسمی مورد تایید قرار نگرفته بود.
 
با استفاده از این روش کاربران دیگر نیازی به استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی نخواهند داشت. البته استفاده از آن شرایطی هم دارد که دانستن آنها اهمیت زیادی دارد:
 
۱- از آن برای همه افراد نمی‌توان استفاده کرد و پیش از شروع باید یک پرسشنامه را پرکنید تا اطمینان داشته باشید امکان استفاده از این روش را دارید، برای مثال افرادی که دارای برخی اختلالات هورمونی هستند یا افرادی که شب‌ها شیفت می‌دهند، امکان استفاده از آن را نخواهند داشت (چون دمای بدنشان برای محاسبه تخمک‌گذاری دقیق نخواهد بود).
 
۲- اندازه‌گیری دما در طول شب انجام می‌شود و بنابراین باید اپل واچ را در زمان خواب بپوشید.
 
۳- در روزهایی که زمان باروری به حساب می‌آید، برای رابطه جنسی باید از راهکارهای پیشگیری ثانویه (مثلا کاندوم) استفاده کرد.
 
دمای بدن خانم‌ها در روزهای تخمک‌گذاری کمی بالاتر است و در صورت محاسبه دقیق آن می‌توان زمان‌های باروری را پیش‌بینی‌کرد.
 
روش پیشگیری از بارداری با کنترل دمای بدن سال ۲۰۲۱ توسط FDA تایید شده بود و اکنون نیز ترکیب این اپلیکیشن و سنسور اپل واچ مورد تایید قرار گرفته است.
 
پیش از این هم استفاده از حلقه Oura که آن هم یک گجت پوشیدنی است، برای اندازه‌گیری دما و تعیین زمان باروری با این اپلیکیشن مورد تایید قرار گرفته بود.
در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا