دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چه عواملی سبب می شود که بیبی چک منفی شود؟

این امکان وجود دارد که با وجود باردار بودن زنی، نتیجه ظاهر شده بر روی بیبی چک او منفی شود. برخی از دلایلی که باعث ظاهر شدن نتیجه منفی بر روی بیبی چک می شود عبارتند از:

1. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود نتیجه ظاهر شده بر روی صفحه نمایش بیبی چک منفی شود، این است که خانم جوان برای اولین بار از این کیت ها استفاده می کند، چون ممکن است فرد اصلا باردار نباشد و در حال حاضر، فقط پریود خود را به دلایل دیگری از دست داده باشد. دلایل بسیاری وجود دارد که باعث به تاخیر افتادن دوره ماهانه در زنان می شود. جالب است بدانید که این حالت ممکن است در بدن برخی از خانم ها برای چند ماه و یا حتی سال نیز ادامه یابد. برخی از شایع ترین دلایلی که ممکن است سبب یه تاخیر افتادن دوره ماهانه در بدن زنان، برای مدت چند ماه و یا چند سال شود، عبارتند از:
• وجود استرس بیش ازحد در زنان
اختلالات هورمونی
نارسایی تخمدان
• داشتن اضافه وزن و کم بودن وزن زنان
داشتن سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
2. دلیل دیگری که باعث به دست آمدن نتیجه منفی در زمان استفاده از بیبی چک می شود، زمان استفاده از آن است. در واقع، اگر شخص استفاده کننده از این کیت ها، از زمان دقیق تخمک گذاری در بدن خود آگاه نباشد و فقط با فرضیات کار کند، حتما نتیجه منفی بر روی کیت مورد استفاده او ظاهر خواهد شد، حتی اگر فرد باردار باشد، چون ممکن است زمانی خیلی زودتر از موعد مقرر را برای به کار بردن بیبی چک خود انتخاب کرده باشد.
3. همچنین، در برخی موارد ممکن است شخص دوره ماهانه خود را از دست داده باشد، اما میزان هورمون hCG و یا هورمون بارداری در ادرار او بسیار پایین باشد که اگر این حالت در بدن خانمی اتفاق افتد، کم بودن هورمون hCG تشخیص را برای بیبی چک مشکل خواهد نمود. در چنین وضعیتی، نتیجه تست حاملگی که فرد دریافت می کند، منفی خواهد بود. شخص مورد نظر برای از بین بردن شبهه می تواند پس از سه تا چهار روز که از اولین مصرف بیبی چک خود گذشت، دوباره آزمایش را تکرار کند، چون اگر او واقعا باردار باشد، در طی این سه و یا چهار روز، میزان هورمون hCG در بدنش بالا خواهد رفت و بیبی چک قادر به تشخیص آن خواهد بود.
4. در صورتی که زنی با از دست دادن دوره ماهانه خود و با در نظر گرفتن شرایط درج شده بر روی برچسب بیبی چک، چندین بار هم استفاده از آن را در منزل تکرار نموده و همچنان، نتیجه منفی به دست آورده است، می تواند با انجام دادن آزمایش خون نتیجه دقیق تری در مورد وضعیت بارداری خود کسب کند، چون آزمایش خون، میزان هورمون hCG را در بدن هر فردی، با سرعت بیشتری تشخیص داده و در تعیین وضعیت بارداری، کمک زیادی به او خواهد کرد. در نهایت، به عنوان یک خانم جوان این نکته مهم را فراموش نکنید که آزمایش خون حساس تر از آزمایش ادرار بوده و برای تشخیص بارداری، بهترین گزینه علمی به شمار می رود، چون این روش قادر است هر نشانه ای از بارداری که در اوایل آغاز این دوران حساس یعنی شش تا هشت روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، را تشخیص دهد. با این حال، ممکن است دکتر متخصص زنان و زایمان به شما توصیه کند که برای انجام آزمایش خون به منظور تشخیص بارداری خود، حداقل چند هفته بعد از حذف دوره ماهانه خود صبر کنید. به خاطر داشته باشید که با این کار، نتیجه دقیقی عاید شما خواهد شد. اگر در چنین مواردی، نتیجه آزمایش خون شما به منظور تشخیص بارداری منفی شد، بدانید که شما باردار نبوده اید، مگر اینکه دکتر معالجتان احساس کند که شما و یا فرزند داخل رحمتان دارای مشکل خاصی هستید و یا به درمان پزشکی نیاز دارید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا