دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

ترشحات سفید رنگ پنیری واژن

حدود 75٪ از خانمها در طول زندگی خود حداقل یک بار دچار عفونت پنیری واژن می شوند و 40-45٪ از آنها عفونت های مخمر زیادی دارند. زنان در هر سنی می توانند عفونت پنیری داشته باشند.

ترشحات سفید رنگ پنیری یک عفونت قارچی است که باعث تحریک، ترشحات و خارش شدید واژن می شود. کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می شود، ترشحات سفید رنگ پنیری تا حدودی از هر 4 زن، 3 زن را در برخی از دوره های زندگی خود را تحت تأثیر قرار می دهد.

چه عواملی باعث عفونت مخمر می شوند؟

عفونت های مخمر معمولاً در اثر رشد بیش از حد نوعی قارچ به نام کاندیدا ایجاد می شود که به مخمر نیز معروف است. مقادیر کمی مخمر و ارگانیسم های دیگر به طور معمول در واژن شما و همچنین در دهان و دستگاه گوارش شما یافت می شود. عفونت های مخمر زمانی رخ می دهند که تعادل ارگانیسم های واژن شما بهم بریزد و مقدار مخمر بیش از حد رشد کند و باعث عفونت شود. عفونتهای مخمر دقیقاً قبل یا درست بعد از دوره قاعدگی دیده می شود. برخی از انواع عفونتهای "مخمر" برای درمان سخت تر بوده و در نتیجه گونه های دیگر ایجاد می شوند. اگر علائم شما بهتر نمی شود ، باید از پزشک خود بخواهید که در مورد سایر انواع عفونت بررسی شوید.

علت ترشحات پنیری واژن:  

آنتی بیوتیک ها (برای آکنه ، گلو ، عفونت گوش یا حتی انواع دیگر عفونت های واژن) زیرا می توانند باکتری های طبیعی را در واژن شما از بین ببرند و بگذارند مخمر رشد کند.

اضافه وزن 

دیابت

بارداری

عفونت HIV

استروئیدها

قرص های ضد بارداری و سایر داروهای ضد بارداری

لباس زیر تنگ ساخته شده از موادی مانند نایلون که رطوبت و گرما را به خصوص در تابستان به نگه می دارد . (لباس زیر نخی انتخاب خوبی است.(

علائم عفونت مخمر چیست؟

شایع ترین علائم عفونت مخمر خارش و ترشحات واژن است. ترشحات معمولاً غلیظ ، سفید و کاملاً شبیه به پنیر است. ترشحات بی بو خواهد بود. علائم دیگر سوزش، قرمزی و تحریک ناحیه واژن است. عفونت های شدید مخمر ممکن است باعث تورم واژن شود. بعضی اوقات، زنان در هنگام ادرار، احساس درد می کنند، زیرا ادرار از بافت های دردناک عبور می کند.

مقاربت جنسی نیز ممکن است برای خانم ها به دلیل التهاب واژن دردناک باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا