دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

سرطان های شایع زنان و راه‌های پیشگیری از آن‌ها

سرطان های شایع زنان و راه‌های پیشگیری از آن‌ها

بیماریهای دستگاه تناسلی

بیماری‌های دستگاه تناسلی از بیماری‌های شایع زنان است که شامل ترشحات قارچی، بیماریهای التهابی لگن، زگیل تناسلی و عفونتهای ادراری می‌شود. در این نوع بیماریها رعایت بهداشت فردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توصیه می‌شود در صورت بروز هرگونه علائم ناشی از بیماری دستگاه تناسلی به پزشک زنان مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان به عنوان پنجمین بیماری شایع در میان زنان با نام قاتل خاموش نیز شناخته می شود. از علائم معمول این بیماری می‌توان به نفخ شکم، درد در ناحیه شکم و زیر شکم، مشکل در بلع غذا، تکرر ادرار و احساس خستگی دائمی اشاره کرد.

علائم این بیماری شایع زمانی بروز می‌کند که سرطان تا مراحل پیشرفته جلورفته و در این صورت درمان دچار مشکل می‌شود. اما اگر زنان به طور سالانه به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند و تحت معاینه قرار بگیرند از وضعیت سلامت خود آگاه می شوند. و در صورت مشاهده علائم بیماری می توانند به موقع آن را درمان کنند.

 

سرطان رحم

سرطان رحم حاصل یک جهش ژنتیکی است که در سلول‌های رحم رخ می‌دهد. این بیماری نیز یک بیماری شایع در میان زنان است. اما اگر زود تشخیص داده شود احتمال بهبود به ۹۵ درصد می‌رسد.

اگر علائمی مانند خونریزی یا ترشحات غیرعادی در ناحیه واژن ایجاد شود یا در ناحیه لگن درد شدید احساس شود حتما باید به پزشک زنان مراجعه کرد و تحت درمان قرار گرفت.

سرطان رحم نیز دیگر بیماری شایع در میان زنان است، این بیماری بیشتر در میان جوانان رایج است. تعداد مبتلایان به این سرطان روز به روز در حال افزایش است و این زنگ خطری است برای زنان تا بیشتر به سلامت خود بها دهند و از چکاپ های سالانه غافل نشوند.

سرطان سینه

امروزه سرطان سینه جزو رایج‌ترین بیماری‌ها میان زنان است. اگرچه این بیماری در میان مردان نیز وجود دارد اما نسبت آن پایین‌تر است و جزو بیماری‌های رایج میان مردان محسوب نمی‌شود. خوشبختانه اگر این بیماری شایع به موقع تشخیص داده شود، می‌توان از آن جلوگیری کرد و آن را بهبود بخشید.

از علائم سرطان سینه می‌توان به بروز توده در سینه، ترشح یا خونریزی از نوک سینه، تغییرات پوست سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل اشاره کرد.



شما می توانید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید یا اگر وقت مراجعه به پزشک را ندارید یا دسترسی به یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور تله ویزیت به صورت آنلاین  با دکتر نعمت اللهی متخصص زنان و زایمان به صورت متنی ارتباط برقرار کنید.




 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا