دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

درمان پولیپ دهانه رحم یا سرویکس با لیزر

 

پولیپ دهانه رحم یا پولیپ سرویکس

 

دهانه رحم عضو ورودی ناحیه تناسلی است که از دهلیزی بسیار کوچک و محکمی تشکیل شده است که از مهبل به درون رحم امتداد پیدا می کند .

 

درمان پولیپ دهانه رحم یا سرویکس با لیزر

وظیفه دهانه رحم

دهانه رحم با اینکه اندام بسیار کوچکی است اما از ورود میکروب ها به داخل ناحیه تناسلی محافظت می کند . همچنین موجب می شود تا اسپرم به راحتی وارد حفره رحم شود . این عضو بسیار کوچک در دوران بارداری از رشد جنین محافظت می کند و هنگام زایمان باز می شود تا جنین به راحتی بیرون آید .

پولیپ دهانه رحم

پولیپ دهانه رحم یک بیماری شایع در میان زنان به شمار می آید . در واقع پولیپ یک غده بسیار کوچک است که در دهانه رحم به وجود می آید و به طور معمول به ساقه کوچکی وصل است . اندازه پولیپ های رحمی بسته به محل مورد نظر از داخل رحم تا سرویکس (دهانه رحم) متفاوت می باشد . پولیپ ها در هر قسمت از بدن به صورت یک توده یا غده در سطح مخاطی رشد می کند . پولیپ های دهانه رحم خوش خیم بوده و از داخلی ترین لایه شروع به رشد می کنند .

علائم پولیپ های رحم

زمانی که در دهانه رحم یا سرویکس پولیپ پدید می آید . این ناحیه با علائم و نشانه های همراه خواهد بود، که عبارت است از:
ترشحات آبکی و خون آلود
خونریزی پس از برقراری رابطه جنسی
خونریزی در فواصل دوره های قاعدگی
خونریزی پس از یائسگی

چه زمانی بهتر است به متخصص زنان مراجعه نمایید ؟

بیشتر افراد هر زمان که با بیماری مواجه شوند یادشان می افتد که باید به پزشک مراجعه نمایند . در صورتی که چنین تصوری اشتباه است زیرا برخی از بیماری ها در ابتدا بدون علائم بوده و با پیشرفت بیماری علائم ظاهر می شود . لذا بهتر است چکاپ های دوره ای به متخصص زنان را فراموش نکنید تا در صورت مواجه با هر بیماری سریعا به فکر درمان باشید .

اما لازم است بدانید که بیماری پولیپ رحم همراه با علائم است، لذا بهتر است در صورت مشاهده هر گونه علائم همانند مواردی که ذکر شد، سریعا به پزشک مراجعه نمایید .

درمان پولیپ های دهانه رحم یا سرویکس

پولیپ های دهانه رحم یا سرویکس به چند طریق قابل درمان است، اما انتخاب روش درمان با توجه به تشخیص پزشک و شرایط بیمار متفاوت می باشد .

مراقبت بدون درمان خاص

برخی از پولیپ های رحم که بدون علائم بوده و در اندازه های بسیار کوچک می باشند، احتمال دارد به طور ناخودآگاه بهبود یابند و معمولا این نوع پولیپ ها نیاز به درمان خاصی ندارند مگر در مواردی که مشکوک و در معرض ابتلا به سرطان رحم باشند .

دکتر فاطمه نعمت اللهی جراح زیبایی زنان با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت ویزیت با متخصص زنان و زایمان در تهران می توانید با شماره 02188430922 تماس حاصل فرمایید یا  به آدرس تله ویزیت دکتر نعمت اللهی مراجعه کنید .

درمان پولیپ سرویکس با عمل هیستروسکوپی

یکی از روش های درمان پولیپ های رحمی انجام جراحی هیستروسکوپی است . در واقع با کمک هیستروسکوپی می توان پولیپ ها را برداشت و پس از برداشتن جهت بررسی های لازم به آزمایشگاه فرستاد، تا بررسی های لازم جهت سرطانی بودن یا نبودن آن انجام شود .

درمان پولیپ سرویکس با لیزر

یکی از روش های درمان پولیپ دهانه رحم یا سرویکس با لیزر می باشد . لیزر یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است . پولیپ های دهانه رحم را می توان به راحتی با استفاده از لیزر در کمترین زمان ممکن درمان نمود .

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا