دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چرا باید قبل از اقدام برای باردار شدن و در طی آن به پزشک مراجعه کنید؟

در لزوم مراجعه خانم باردار به پزشک شکی نیست. در حالی که اکثر زنان پس از باردار شدن این کار را انجام می دهند، تعداد کمی از آنها هنگام تلاش برای باردار شدن این کار را به یاد می آورند. این اشتباهی است که معمولا باعث پشیمانی و درد زیادی برای خانم ها می شود.

در هر مرحله از بازی می توانید در مورد باردار شدن با پزشک خود صحبت کنید. شاید شما فقط به باردار شدن فکر می کنید و می خواهید یک معاینه اولیه داشته باشید. ممکن است یک سال تلاش کرده باشید و نگران باشید. شاید شما علائم احتمالی ناباروری یا عوامل خطر را داشته باشید. حتی اگر قصد ندارید به این زودی باردار شوید، ممکن است در مورد تنظیم خانواده و ساعت بیولوژیکی خود نگرانی هایی داشته باشید.

همه اینها دلایل خوبی برای صحبت با پزشک هستند. صحبت با متخصص زنان و زایمان قبل از بارداری اولین قدم مهم در داشتن یک بارداری سالم است.

اما این بحث می تواند اضطراب آور باشد. به یاد داشته باشید که پزشک شما می خواهد به شما کمک کند و آماده است تا در مورد هر موضوع باروری، حتی موضوعات شرم آور یا حساس، صحبت کند.

چرا قبل از اقدام به بارداری

دلایل زیادی وجود دارد که چرا قبل از اقدام به بارداری مراجعه به پزشک متخصص زنان مهم است. اولین و واضح ترین دلیل این است که معاینه پزشکی به طور قطع وضعیت سلامتی شما را نشان می دهد. این مهم است زیرا می توانید بدانید که چقدر برای بارداری مناسب هستید. در مواردی که سلامت شما ضعیف است، می توانید به خاطر سلامتی خود و جنین، بارداری خود را به تعویق بیندازید. این به این دلیل است که شرایط پزشکی وجود دارد که اگر قبل از بارداری به آنها رسیدگی نشود، می تواند خطر زیادی برای زندگی زن باردار و جنین او ایجاد کند. از آنجایی که عوامل سلامتی مانند اضافه وزن و فشار خون بالا مزمن می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد، بازگشت به اندام و مقابله با هر یک از شرایط قبل از باردار شدن به شانس شما برای بچه دار شدن و حفظ بارداری در حد مطلوب کمک می کند.

شرایط پزشکی از قبل

شرایط از قبل موجود، مسائل بهداشتی هستند که قبل از درخواست برای پوشش مراقبت های بهداشتی جدید داشته اید. با این حال، انواع مسائل بهداشتی را می توان به طور معمول از قبل در نظر گرفت، هر چیزی از بیماری قلبی گرفته تا بارداری و اکثر انواع شرایط بهداشتی می تواند منجر به انکار پوشش مراقبت های بهداشتی شود. این همچنین شامل مصرف دارو برای شرایط از قبل موجود در مورد دیابت، شرایط سلامت روانی آرتریت، ناباروری و موارد دیگر است.

مشکلی که در تلاش برای باردار شدن با آن روبرو هستید ممکن است به دلیل عوامل بیولوژیکی از قبل موجود مانند مسدود شدن لوله های فالوپ، کیست های تخمدان و فیبروم های رحمی بزرگ یا زخم دهانه رحم باشد. یک معاینه پزشکی باید بتواند این موانع را آشکار کند و بنابراین شما را در مکان بهتری برای تصمیم گیری در مورد بارداری قرار دهد. یک پزشک همچنین باید بتواند لیستی از گزینه ها را به شما ارائه دهد که به شما امکان می دهد در مورد باردار شدن انتخابی آگاهانه داشته باشید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا