دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

همه چیز درباره رابطه جنسی در پریودی

همه چیز درباره رابطه جنسی در پریودی

 

رابطه جنسی در پریودی

امکان برقراری رابطه جنسی در پریودی، پرسشی است که ذهن بسیاری از زوج‌ها را به خود مشغول می‌کند.
سکس در پریودی، خطر ابتلا به انواع عفونت‌های قارچی، باکتریایی و مقاربتی، بسیار زیاد است. بنابراین، در طول این دوره، رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن برخی شرایط الزامی است.

آیادرزمان پریودی میشودنزدیکی کرد؟

در مورد سوال مطرح شده که آیا داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی مجاز هست یا خیر ؟در درجه اول هدف رضایت طرفین هست بعضی از زوج ها تمایل دارند و برخی خیر!

 

چند روز بعد از پریود میتوان نزدیکی کرد؟

در سوال به این که چند روز بعد از پریود میتوان نزدیکی کرد؟ مهم این است که چیزی به عنوان ممنوعیت مطلق وجود ندارد،مهمترین مساله احساس راحت بودن طرفین هست مثلا:
خانم به دلیل دردهای زمان قاعدگی و خونریزی و ضعفی که احساس میکند مخصوصا در روزهای اول قاعدگی که بیشتر هم هست، ممکن است که نتواند نزدیکی رضایت بخشی را تجربه کند و متقابلا شریکش هم حس خوبی نمیتواند داشته باشد.

 

چگونه در دوران قاعدگی رابطه داشته باشیم؟

نزدیکی در دوران پریودی با کاندوم

نزدیکی در روزهای اخر پریودی منع شده زیرا مساله بعدی احتمال بیشتر سرایت عوامل عفونی منتقله از راه جنسی در این بازه است و توصیه می‌شود در این مدت در صورت ارتباط جنسی از کاندوم استفاده شود، تا عوامل میکروبی نتوانند منتقل شوند.

نزدیکی در روز اخر پریودی

از مزیت های نزدیکی جنسی حین قاعدگی احتمال کم بارداری هست و همچنین به دلیل وجود خون در واژن لغزندگی واژن بیشتر هست .

عوارض نزدیکی در روز آخر پریود

عوارض نزدیکی در روز آخر پریود، بسیار ناچیز است. بنابراین، برقراری رابطه واژینال در این هنگام، بدون مانع تلقی می‌شود. با این حال، با توجه به مجموع عوامل یاد شده، توصیه می‌شود، پیش از به اتمام رسیدن دوران پریود از رابطه واژینال اجتناب کرده و با استفاده از روش‌های دیگر، ارگاسم را تجربه کنید.

آیا برقراری رابطه جنسی در پریودی ایجاد آسیب می‌کند؟

برقراری رابطه جنسی در پریودی به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. انجام این کار، ممکن است با ایجاد برخی آسیب‌های جسمی و روحی همراه باشد. از این میان می‌توان به احتمال ابتلا به بیماری‌های نظیر کلامیدیا، سیفلیس، سوزاک، HIV و تبخال تناسلی اشاره کرد.

علاوه بر این، ارگاسم جنسی بانوان با افزایش ترشح هورمون اکسی‌توسین همراه است. این امر، انقباضات رحم را شدت می‌بخشد. مجموع این عوامل، مدت زمان و شدت خونریزی قاعدگی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

نحوه نزدیکی در زمان پریود چگونه است؟

بهتر است نزدیکی در دوران قاعدگی بیشتر به صورت غیر دخولی باشد، و در حد معاشقه باقی بماند و همانطور که گفته شد رابطه جنسی در زمان پریود باید با استفاده از کاندوم انجام شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

رابطه غیر دخولی در دوران قاعدگی

برخلاف باور عمومی، رابطه غیر دخولی در دوران قاعدگی، در میان بسیاری از زوج‌ها عمومیت دارد. از روش‌های معمول این نوع رابطه. در این روش غیر واژینال هم هر دو طرف باید کلیه نکات بهداشتی را در نظر داشته و احتمال انتقال بیماری را به حداقل کاهش دهند. گذشته از همه این‌ها، رابطه غیر دخولی در دوران قاعدگی، کاملا بدون مانع بوده و در ایجاد لذت و صمیمیت هر چه بیش‌تر میان زوج‌ها تأثیرگذار است.

 

 

آیا امکان بارداری در پریودی وجود دارد؟

واقعیت این است که در دوران قاعدگی، شانس بارداری بسیار پائین است؛ با این حال، غیر ممکن نیست. بنابراین، برای پیشگیری از بارداری احتمالی و جلوگیری از سایر مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بهتر است در این دوران، از برقراری رابطه واژینال خودداری کنید.

بارداری در پریودی، در چه صورت امکان‌پذیر است؟

  • تخمک‌گذاری زودتر از موعد
  • طول کشیدن قاعدگی برای مدت بیش از ۵ روز

در اصل، کوتاه بودن سیکل قاعدگی، علامت آن است که روند تخمک‌گذاری زودتر از موعد اتفاق می‌افتد. با توجه به توانایی اسپرم برای ادامه حیات در واژن تا ۵ روز، انجام رابطه واژینال در اواخر دوره پریود ممکن است به بارداری منتهی شود.

آیا پریود شدن نشانه عدم حاملگی است؟

بله. پریود شدن از آشکارترین نشانه‌های عدم بارداری است. بسیاری از افراد، ادعا می‌کنند، بارداری و پریودی همزمان را تجربه کرده‌اند. واقعیت این است که با آغاز روند حاملگی، هورمون بارداری (hCG) ترشح می‌شود. این هورمون، از تخریب دیواره‌های رحم و بروز قاعدگی جلوگیری کرده و به این شکل، از جنین محافظت می‌کند.

ابتدای بارداری، ممکن است با خونریزی اندک و لکه‌بینی همراه باشد. این عارضه را نباید با پریود اشتباه گرفت. بنابراین، در پاسخ به افرادی که سوال می‌کنند، « آیا در زمان حاملگی پریود اتفاق می افتد؟» باید گفت، خیر؛ خونریزی در بارداری علامت پریود نبوده و ممکن است با جفت در ارتباط باشد.

شما میتوانید از طریق سامانه تله ویزیت به صورت آنلاین ویزیت شوید.

یا به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید یا اگر وقت مراجعه به پزشک را ندارید یا دسترسی به یک پزشک متخصص زنان و زایمان خوب برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور تله ویزیت به صورت آنلاین  با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان به صورت متنی ارتباط برقرار کنید


 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا