دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

آیا تنبلی تخمدان بر باروری تاثیر می گذارد؟

علائم تنبلی تخمدان شامل پریودی نامنظم و همچنین افزایش خطر سقط جنین می باشد. در واقع در صورت ابتلا به  تنبلی تخمدان احتمال بارداری پایین می آید و باید از مراقبت های پزشکی استفاده کنید. به یاد داشته باشید وجود تخمدان پلی کیستیک همیشه خبر بدی نیست. بسیاری از خانم های جوان عوارض جانبی شدید ناشی از سندرم ناشی از عدم تعادل هورمون همراه با تخمدان پلی کیستیک را تجربه می کنند. با این حال، با افزایش سن خانم، تعداد فولیکول کاهش یافته و عدم تعادل هورمون خود را تصحیح می کند.

 

تنبلی تخمدان

نتیجه این است که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در نوجوانی و بیست سالگی می توانند تخمک های بیشتری در سی سالگی خود بدون سندرم تولید کنند و به همین ترتیب شانس بیشتری برای بارداری خواهند داشت.

 

 آیا تنبلی تخمدان میتواند باعث نازایی و ناباروری شود یا خیر؟ 

 باید بگم بله، تنبلی تخمدان بواسطه اختلالی که در ترشح استروژن و پروژسترون و همچنین اختلال در تخمک گذاری بوجود می آورد میتواند علت نازایی باشه و حتی باید گفت یکی از شایع ترین علل نازایی در خانم های نابارور تنبلی تخمدان است البته خبر خوب این است که این مشکل براحتی قابل درمان است و ناباروری که به این علت ایجاد شده قابل درمان است".

از کجا بفهمیم تنبلی تخمدان داریم؟

شما اگر علائمی مانند بی نظمی پریود دارید باید سونوگرافی بدهید، که نتیجه آن بسیاری از فولیکول های کوچک را نشان می دهد. آزمایش خون هورمونی می تواند تغییرات را در خانم ها با سطوح بالاتر تستوسترون و LH (اغلب در ارتباط با نسبت LH به FSH بالاتر) نسبت به خانم ها با چرخه طبیعی بهتر نشان دهد. این سطوح ممکن است بطور قابل توجهی متفاوت باشد و در اوایل چرخه قاعدگی بهتر ارزیابی می شود. آزمایش خون همچنین ممکن است تغییرات در میزان قند خون و انسولین را نشان دهد.

درمان تنبلی تخمدان

- از دست دادن وزن می تواند به دلیل سطح بالای تستوسترون مشکل تر باشد، اما تاثیر آن بر هورمون های متعادل سازی و بازگرداندن پریودی های منظم در زنان چاق بسیار مفید است. بنابراین ورزش و تغییر رژیم غذایی می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.


در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا