دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چه چیزی باعث بزرگ شدن تخمدان می‌شود؟

بزرگ شدن یک یا هر دو تخمدان اغلب با تشکیل کیست همراه است. سایر علل شایع اندومتریوز، تومورهای خوش خیم و به ندرت سرطان تخمدان است. اکثر کیست‌ها در تخمدان و در دوران قاعدگی ایجاد می‌شوند. نوعی کیست به نام اندومتریوز می‌تواند در داخل تخمدان و همچنین خارج از آن ایجاد شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک برای بیان کیست‌های متعدد استفاده می‌شود. این وضعیت می‌تواند در یک یا هر دو تخمدان ایجاد شود. سرطان تخمدان و انواع سرطان متاستاتیک نیز از دلایل بزرگ شدن تخمدان هستند. بسته به علت، بزرگ شدن تخمدان ممکن است در یک یا هر دو تخمدان رخ دهد. در نتیجه درد مکرر شکم، ممکن است تب یا تغییرات نامطلوب در وزن بدن ایجاد کند. در برخی از زنان، ممکن است بدون هیچ علامتی ایجاد شود. برخی از زنان نیز ممکن است در هنگام مقاربت دچار درد، خونریزی غیرطبیعی واژینال، مشکل در ادرار کردن یا درد شکم شوند.

سایر علائم در ناحیه لگن چیست؟

ناحیه لگن قسمت پایینی شکم است. درد شدید در این ناحیه و کمر، تکرر ادرار و تکرر ناگهانی، درد هنگام نزدیکی و خونریزی غیر طبیعی واژینال، خونریزی شدید قاعدگی و درد شدید قاعدگی دیده می‌شود. علاوه بر همه اینها، علائم مختلفی ممکن است در خارج از این منطقه رخ دهد. به خصوص درد در ناحیه ران، یبوست و سوء هاضمه، کاهش اشتها، درد و حساسیت در سینه‌ها، حالت تهوع و افزایش وزن ناخواسته دیده می‌شود. در صورت تب بالا، استفراغ مداوم و درد بسیار شدید شکم، باید مراقب باشید زیرا ممکن است نیاز به مداخله فوری باشد.

چه چیزی باعث بزرگ شدن تخمدان می‌شود؟

حتی یکی از انواع کیست های تخمدان می‌تواند باعث بزرگ شدن تخمدان شود. بیشتر کیست‌ها بزرگ می‌شوند و می‌توانند یک یا هر دو تخمدان را تحت تاثیر قرار دهند. معمولاً کیست‌های تخمدان خوابیده هستند. هیچ علامتی نمی‌دهند. با این حال، در برخی موارد، تخمدان بزرگ شده ممکن است بزرگ شود، پیچ خورده، بچرخد یا باعث از دست دادن عملکرد شود. می‌تواند باعث بزرگ شدن تخمدان در سرطان تخمدان و تومورهای خوش خیم شود. اگر همه دلایل را جمع آوری کنیم:

علاوه بر همه اینها، ناهنجاری های مادرزادی، تومورهای غیر خوش خیم، سرطان متاستاتیک و سرطان تخمدان می‌توانند باعث رشد در تخمدان شوند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا