دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت چند روز است؟

بسیاری از زنان هنگامی که می‌خواهند برای «اولین بار» در شب زفاف وارد رابطه جنسی شوند، در مورد خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت و میزان خونریزی، سوال‌های زیادی دارند. در این مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

پرده بکارت بافت نازک و غشاء مانند است که مهبل (واژن) خود را پوشش می‌دهد. اگر این بافت هنوز دست نخورده باشد در اولین‌بار رابطه جنسی، این پاره شدن پرده بکارت اغلب به خونریزی و همچنین درد منجر می‌شود.

مطلب پیشنهادی دکتر فاطمه نعمت اللهی: سوال و جوابهایی درمورد پرده بکارت؟

خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت چند روز است؟ این خون از کدام ناحیه خارج می‌شود؟ آیا دچار آسیب یا صدمات احتمالی می‌شویم؟

اول از همه به شما می‌گوییم، نگران نباشید، خونریزی بعد از پاره شدن پرده بکارت زیاد طولانی مدت نیست و تنها چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. اما لازم است نکات خاصی را درباره خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت بدانید.

در اولین رابطه جنسی و هنگام پاره شدن پرده بکارت، غشای بسیار نازکی در واژن پاره شده و خونریزی جزئی ایجاد می‌شود. البته پرده بکارت غیر از رابطه جنسی تحت عوامل دیگری مانند ورزش‌های سنگین و دیگر صدمات هم ممکن است دچار پارگی شود.

هنگامی که یک زن بکارت خود را از دست می‌دهد ممکن است دچار خونریزی جزئی شود اما این خونریزی موقت بوده و نباید ادامه‌دار باشد. اکثر زنان تا چند ساعت پس از اولین رابطه جنسی، خونریزی دارند.

خونریزی در حین و یا پس از مقاربت جنسی می‌تواند نشانه برخی از عفونت جنسی (مقاربتی) که باعث التهاب یا التهاب اندام‌های تناسلی است باشد.

مطلب پیشنهادی دکتر فاطمه نعمت اللهی: انواع بیماری های مقاربتی(STD)

علائم بعد از پارگی بکارت

فراموش نکنید که خونریزی در طول رابطه جنسی به این معنی نیست که زن بیمار است. این خونریزی، تنها پاسخ طبیعی بدن در برابر پارگی پرده بکارت است. همچنین در نظر داشته باشید که برخی از زنان که از نظر بدنی بسیار قوی بوده و یا ورزشکار و از نظر فیزیکی بسیار فعال هستند  در اولین رابطه جنسی خود، خونریزی ندارند.

فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، ژیمناستیک و حرکات رقص، به خصوص  از طریق کشش تامپون می‌تواند باعث پارگی پرده بکارت شود.

خونریزی به معنای وجود مشکل، اختلال و یا آسیب دیدگی نیست، بلکه تنها به این معنی است که پرده بکارت، در بعضی از زوایای خود پاره شده است.

برخی زنان تصور می‌کنند که میزان خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت، به اندازه خونریزی دوران قاعدگی است، اما این تصور اشتباه است و خون خونریزی قاعدگی سنگین تر و طولانی تر است، در واقع همراه با گرفتگی و انقباض، نوسانات خلقی و سایر علائم  با چرخه قاعدگی همراه است.

خونریزی پرده بکارت چقدر است؟

سوالات مربوط به خونریزی  در طول ازاله و پارگی بکارت کاملا رایج هستند. با این حال؛ هیچ مقدار خاص و مشخصی از خونریزی که قرار است در اولین تجربه جنسی شما  رخ دهد وجود ندارد.

معمولا پس از پارگی پرده بکارت خونریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود.لازم است این خون را از خون قاعدگی تشخیص دهیم.خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرتر لخته شده و سلول‌های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است. لبه‌های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می‌شود.بعد از حدود یک هفته لبه‌های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه‌های زخم نسبتا گرفته می شوند.

در بسیاری از موارد، مقدار کمی از لکه بینی، که در آن زنان متوجه چند قطره خون بر روی دستمال  خود و یا در دستمال کاغذی وجود دارد هیچ خونریزی شدیدی  را تجربه نمی‌کنند، اگر خونریزی به اندازه کافی سنگین وباعث خیس خوردن کل نوار بهداشتی شود با یک پزشک متخصص زنان صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی دکتر فاطمه نعمت اللهی: از متخصص زنان نترسید!

چه مدت خونریزی پاره شدن پرده بکارت طول می‌کشد؟

پس از نزدیکی، به یاد داشته باشید  هیچ زمان خاصی برای خونریزی وجود ندارد. خونریزی می‌تواند بین پنج تا ده دقیقه و چند ساعت متغیر باشد.

درد پاره شدن پرده بکارت چقدر است؟

البته نکته مهم این است که میزان خونریزی به ضخامت پرده بکارت و شدت رابطه جنسی  هم بستگی دارد.  در صورت بروز خونریزی شدید و طولانی مدت، این وضعیت طبیعی نیست و بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. این موارد نادر هستند اما به هرحال باید پیگیری شوند.

در بسیاری از زنان، پاره شدن پرده بکارت دردناک است. البته میزان درد پارگی بکارت، در زنان متفاوت است. بعضی از زنان درد ناگهانی و شدید دارند و برخی دیگر هیچ  دردی را احساس نمی‌کنند. برخی، بعد از پاره شدن پرده بکارت، احساس سوزش داشته و در دیگران این حالت ایجاد نمی‌شود.

موثرترین راه‌ها برای کاهش درد پارگی پرده بکارت

راههایی برای کاهش درد پاره شدن پرده بکارت در اولین رابطه جنسی وجود دارد:

  • مهمترین راه، آرامش هنگام اولین رابطه جنسی و پرهیز از رابطه جنسی شدید است.
  •  شما می‌توانید برای کاهش درد، از آرامش بخش هم استفاده کنید. هنگام شروع رابطه جنسی بهتر است از استرس، ترس و اضطراب دوری کنید زیرا این احساسات بیشتر سبب انقباض ناحیه واژن شده و درد را تشدید می‌کند.
  • فراموش نکنید که هرچه آرامش خود را حفظ کنید، بهتر است. خونریزی پس از از دست دادن بکارت طبیعی است و بسیاری از زنان آن را تجربه می‌کنند. خونریزی ممکن است جزئی و یا کمی شدید باشد و به طور طبیعی پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا